sondre88 Startet 6.Juni.2017 Del på Facebook Startet 6.Juni.2017 Kjøpt å montert nytt instrument til min Draco 18 DC. Tank- og oljetrykk viser motsatt av det det skal. Noen som kan fortelle meg hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 6.Juni.2017 Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 Kjøpt på Ebay da eller Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 6.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 nei nettbåt as Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 6.Juni.2017 Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 (redigert) har du byttet instrument så må du også bytte til giver av samme merke slik at de snakker samme språk Redigert 6.Juni.2017 av båt 45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 ok nei eg spør fordi amerikansk standard er er motsatt av hva vi bruker her hjemme og da blir det akkurat slik du beskriver. Om du da hadde et slikt system fra før så er det ikkje vrre enn at du må skifte giver også. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Det finnes omformere: https://www.nmsinfo.no/kus-converter#.WTluy4jyhqM Men det er nesten samme pris som for nye givere. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Bytt polaritet? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Hjelper ikke å bytte polaritet. Den måler bare motstand mellom to poler. Ulike verdier og motsatt verdi for amerikansk standard. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Tenkte jeg ikke på. Lærte noe nytt. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Det er nok like greit å returnere innstrumentene for å bytte de i riktig standard. Som påpekt tidligere i tråden bruker USA og Europa forskjellige standarder og resultattet er motsatt hvis man blander innstrumenter og givere. Har du brent eskene kan du jo bytte givrene isteden Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Om du tar ledningen ved giver som går til instrument og holder den mot motorgods så vil europeisk standard vise fullt utslag på instrumentet, amerikansk motsatt. Da får du rimelig raskt og enkelt klarhet i om instrumentene eller giver som er av europeisk standard. Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 8.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 det er nok som flere sier ja at d er motsatt, er amerikansk opprinnelig i båten og det nye er europeisk. tankmåleren var ikke noe problem, der snudde jeg bare vippe pinnen så var det problemet ute av verden. men oljetrykk giver er vell verre? d må i så fall vere en som passer inn på motoren da. Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 8.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Ttor skrev for 5 timer siden: Det finnes omformere: https://www.nmsinfo.no/kus-converter#.WTluy4jyhqM Men det er nesten samme pris som for nye givere. kan denne brukes på oljetrykket og? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Problematikken består i to ulike motstandsbilder på gammal og ny målar; 0-180 ohm kontra 180-0 ohm. Du må ha rett motstandsbilde ihht. instrumentet, alternativet er å bytta instrumentet også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.