Jump to content

Edit History

Eureka

Eureka

Hansvik1, "problemet" med få motortimer er at ting står seg ihjel og det kan gå lang tid mellom at en feil oppstår og blir oppdaget. La oss si man 1.juni har en vannskitur med hyttebåten, bånn gass og god stemning i 2 timer.  det oppstår en feil, som ikke oppdages da det ikke peiles olje og det har kommet vann i olja. Etter turen dras båten direkte opp i naustet og blir liggende til st.hans. Så blir det ny tur, bånn gass og god stemming... 

 

eller en drevbåt. Brukt 15 timer på en sessongen. Pyttsann, den blir brukt så lite og man skipper olje,filter bytte samt belg. Neste år, bytter olje og filter, belgbytte dropper man, for det blir så mye styr. Neste år blir ikke båten sjøsatt, pga sydentur og svigermor er på dødsleie. Deretter blir det ett år med litt mere bruk og man vurderer å selge. Bytter olje, filter og setter på nye anoder for syns skyld. Belg byttes, oooopsann der var det rust gitt.... hvor lenge har det vært slik... 

båten selges til høy pris fordi eier føler den er lite brukt og har hatt lite glede av den. Mens sannheten er at motoren er hardt kjørt

når den først blir brukt, stått med salt i kjøleren og man har lagt ned lite penger i service for det ville kostet mere enn drivstoffbudsjettet... 

 

motsatt fall: 

eier som bruker båten med familien, varierende belastning, alt utstyr er jevnlig brukt og vedlikeholdt. Batterier har fått lading, elektrisk utstyr stått tørt og fint, motoren har fått en dusj olje på spray og kjøleren er gjennomspylt med ferskvann  etc etc. 

Selges til grei pris for man føler man har fått uendelig mye glede ut av båten. 

Eureka

Eureka

Hansvik1, "problemet" med få motortimer er at ting står seg ihjel og det kan gå lang tid mellom at en feil oppstår og blir oppdaget. La oss si man 1.juni har en vannskitur med hyttebåten, bånn gass og god stemning i 2 timer. og det oppstår det en feil og det kommer vann i olja. Etter turen dras båten direkte opp i naustet og blir liggende til st.hans. Så blir det ny tur, bånn gass og god stemming... 

 

eller en drevbåt. Brukt 15 timer på en sessongen. Pyttsann, den blir brukt så lite og man skipper olje og filter bytte samt belg. Neste år, bytter olje og filter, belgbytte dropper man, for det blir så mye styr. Neste år blir ikke båten sjøsatt, så blir det ett år med litt mere bruk og man vurderer å selge. Bytter olje, filter og setter på nye anoder for syns skyld. Belg byttes, oooopsann der var det rust gitt.... hvor lenge har det vært slik... 

båten selges til høy pris fordi eier føler den er lite brukt og har hatt lite glede av den. Mens sannheten er at motoren er hardt kjørt

når den først blir brukt, stått med salt i kjøleren og man har lagt ned lite penger i service for det ville kostet mere enn drivstoffbudsjettet... 

 

motsatt fall: 

eier som bruker båten med familien, varierende belastning, alt utstyr er jevnlig brukt og vedlikeholdt. Batterier har fått lading, elektrisk utstyr stått tørt og fint, motoren har fått en dusj olje på spray og kjøleren er gjennomspylt med ferskvann  etc etc. 

Selges til grei pris for man føler man har fått uendelig mye glede ut av båten. 



×
×
  • Create New...