Jump to content

Edit History

risesp

risesp

Ok.. da begynner jeg å gå tom for ideer. Ettersom jeg har en 'reservemotor' som har skåret seg har jeg i dag gjort følgende;

byttet forgasser

byttet tenningsenhet (under veivhjul)

sjekket kompresjon igjen - viser seg å være omtrent lik (9,75bar ca)

 

kan ikke se spor etter vann, men har tydeligvis ikke godt nok tenninga miljø i det øverste

sylinder.

 

en liten sak som jeg oppdaget: da jeg hadde fjernet den øverste tennpluggen gikk motoren mye lettere. Da slapp den tydeligvis å slite med seg sylinderen i brennkammeret som ikke får tenning.. er det også normalt?

 

bare å kaste sjiten?

risesp

risesp

Ok.. da begynner jeg å gå tom for ideer. Ettersom jeg har en 'reservemotor' som har skåret deg har jeg i dag gjort følgende;

byttet forgasser

byttet tenningsenhet (under veivhjul)

sjekket kompresjon igjen - viser seg å være omtrent lik (9,75bar ca)

 

kan ikke se spor etter vann, men har tydeligvis ikke godt nok tenninga miljø i det øverste

sylinder.

 

en liten sak som jeg oppdaget: da jeg hadde fjernet den øverste tennpluggen gikk motoren mye lettere. Da slapp den tydeligvis å slite med seg sylinderen i brennkammeret som ikke får tenning.. er det også normalt?

 

bare å kaste sjiten?



×
×
  • Create New...