MegaTrondy Svart 17.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2017 (redigert) Er det to coiler på motoren min og er det lett å bytte de her selv? Noen som vet hvor jeg kan kjøpe til ok pris? Fant bare på ebay. Før dere sier noe er den hvite/gule ledningen til stoppknappen og den har vært koblet ut under startforsøk. Redigert 17.Juni.2017 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Coilene er enkle å bytte selv, men ser at tennpluggkablene er krysset - noen grunn til det ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Bilder sier mer enn tusen ord... Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 (redigert) At de er krysset er bare for å se om det hadde noe å si før vi sjekket om det var gnist. Hadde en mekaniker å se på dem som egentlig ville kjøpe motoren, men ble ikke enig om pris. Han mente det er modulen under svinghjulet som må byttes. Kompresjonen og alt det andre var fint mente han. Er det en stor jobb? Hvis det ikke koster for mange kroner å fikse er det lfristende å fikse da jeg vil få mer igjen for motoren hvis den starter. Hvor mye kan jeg forvente å få for en slik motor hvis den starter og går greit? Redigert 20.Juni.2017 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Har du satt plugghettene på riktig plass ? Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Pluggene er på riktig plass. Testet gnisten med et spesielt verktøy i går han mekanikeren og det var ganske dødt. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 MegaTrondy skrev 23 minutes ago: Hvor mye kan jeg forvente å få for en slik motor hvis den starter og går greit? Vi har ikke sett bilde av motoren Du har ikke fortalt hvilken modell det er Vi vet ikke hvor mye som følger med Hhmmmmmmmmmmmm vi vil gjerne prøve å hjelpe deg også men kan du ikke prøve med litt mindre "snåsamannen" faktor Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 dieselfan skrev for 2 timer siden: Vi har ikke sett bilde av motoren Du har ikke fortalt hvilken modell det er Vi vet ikke hvor mye som følger med Hhmmmmmmmmmmmm vi vil gjerne prøve å hjelpe deg også men kan du ikke prøve med litt mindre "snåsamannen" faktor Har ikke så mange bilder av den. Lå ut et par over og her er et oversiktsbilde. 97 modell. Det er nesten ny alu propell, nye tennplugger, nylig byttet olje på undervannshus, nyere termostat (2016), ny sink. Det er konsollboks med, og den er klargjort for rattstyring. Den er ikke så pen i lakken, men det er lite rust, så tildigere eier har vært flink å bytte sink. Toppen er for resten byttet ut med en fra en arbeidsmotor som skal være mer robust og gir bedre ytelse. Gammel topp er også med. Minus er at den ikke starter... Spørsmålet er derfor som sagt hva jeg kan få for motoren hvis jeg får start på den, eller om vinningen går opp i spinningen. Solgte en GT10 i fjor for 4500 kroner. Den var direkte stygg i lakken og var i tillegg malt for å ikke bli stjålet. Startet riktig nok da... Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Da må du nok bytte CDI'en. Må ha av svinghjulet og da trenger du avtrekker. Eller om du kan låne en? CDI finner du på hos evinrude, Skruvat, eller Ebay Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Hvis den går bra vil vel jeg tippe rundt 5000,- Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Regner med at det er noe sånt du trenger: http://www.ebay.com/itm/NIB-Johnson-Evinrude-4-10-15-20-25-28-30-35-40-50-Power-Pack-582285-CDI-113-2285-/291182799311?hash=item43cbd8e9cf:g:LGMAAOSwg1pXMdEj&vxp=mtr Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
dieselfan Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Som en siste sjekk ville jeg gått over alle jordingspunkter og sjekket for ledningsbrudd. Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Det han mekanikeren snakker om er nok en defekt stator/tennspole, igjen noe du kan sjekke med multimeteret. Nye stator koster endel (til min 91 60hp evinrude 3000for en uoriginal) og man trenger muttertrekker for å få av mutteren. Fant en ny fin film, koselig dialekt på denne fyren: Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 hadde en 97 mod 35hk 3syl Johnson - den hadde optiske sensorer på svinghjulet (for å angi tenningstidspunkt) , en av disse røyk og jeg slet mye med motoren for å få den til. Men nå vet jeg ikke om de også brukte dette på 2syl motorene...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.