Jump to content

Johnson GT 20 vil ikke starte

MegaTrondy

Recommended Posts

At de er krysset er bare for å se om det hadde noe å si før vi sjekket om det var gnist. 

Hadde en mekaniker å se på dem som egentlig ville kjøpe motoren, men ble ikke enig om pris. Han mente det er modulen under svinghjulet som må byttes. Kompresjonen og alt det andre var fint mente han. Er det en stor jobb? Hvis det ikke koster for mange kroner å fikse er det lfristende å fikse da jeg vil få mer igjen for motoren hvis den starter. Hvor mye kan jeg forvente å få for en slik motor hvis den starter og går greit? 

Redigert av MegaTrondy (see edit history)
MegaTrondy skrev 23 minutes ago:

Hvor mye kan jeg forvente å få for en slik motor hvis den starter og går greit? 

Vi har ikke sett bilde av motoren

Du har ikke fortalt hvilken modell det er 

Vi vet ikke hvor mye som følger med

Hhmmmmmmmmmmmm  vi vil gjerne prøve å hjelpe deg også men kan du ikke prøve med litt mindre "snåsamannen" faktor

dieselfan skrev for 2 timer siden:

Vi har ikke sett bilde av motoren

Du har ikke fortalt hvilken modell det er 

Vi vet ikke hvor mye som følger med

Hhmmmmmmmmmmmm  vi vil gjerne prøve å hjelpe deg også men kan du ikke prøve med litt mindre "snåsamannen" faktor

Har ikke så mange bilder av den. Lå ut et par over og her er et oversiktsbilde. 97 modell. Det er nesten ny alu propell, nye tennplugger, nylig byttet olje på undervannshus, nyere termostat (2016), ny sink. Det er konsollboks med, og den er klargjort for rattstyring. Den er ikke så pen i lakken, men det er lite rust, så tildigere eier har vært flink å bytte sink. Toppen er for resten byttet ut med en fra en arbeidsmotor som skal være mer robust og gir bedre ytelse. Gammel topp er også med.

Minus er at den ikke starter...

Spørsmålet er derfor som sagt hva jeg kan få for motoren hvis jeg får start på den, eller om vinningen går opp i spinningen. Solgte en GT10 i fjor for 4500 kroner. Den var direkte stygg i lakken og var i tillegg malt for å ikke bli stjålet. Startet riktig nok da...

81_289543117.jpg

hadde en 97 mod 35hk 3syl Johnson - den hadde optiske sensorer på svinghjulet (for å angi tenningstidspunkt) , en av disse røyk og jeg slet mye med motoren for å få den til.   Men nå vet jeg ikke om de også brukte dette på 2syl motorene...? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...