Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev 49 minutes ago:

Den perfekte personfraktebåt som i tillegg kan fakte to personer, fantastisk! Kanskje en ide for taxibåtene i Kragerø å gå over til vannscootere. Den er jo også genial som fraktebåt, eksempelvis køyesenger, TV'er og cementsekker. Du milde himmel for argumentasjon!

Såkalte "stand up JetSki" som f eks denne er en-persons leketøy:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=96164105

Det eneste man kan gjøre med slike er å tryne og bli våt og å lage støy for omgivelsene (de er dog stillegående 4-takter nå), omtrent som å stå på vannski eller wakeboard eller tube, bare at man bruker en vannscooter der man står og holder balansen og leker på bølgene. Dette var jo slik vi først ble kjent med jetski på 90-tallet.

En Seadoo 260 AS limited med gassdemping og cruisecontrol frakter tørt, komfortabelt og sikkert 1, 2 eller 3 personer hurtig fra en destinasjon til en annen. Man kan kjøre i sirkler og leke med den også, slik man kan med en vannjet-båt, f eks min Stormway X-17, men på en scooter er det mindre kompromiss, men ogsåen mindre båt (13 fot). Men for meg ville den først og fremst bli brukt med vanlige klær på for vanlig båtkjøring. Selvsagt ville jeg kjøre mye i 50-65 knop. Jeg er en person som liker fart og nærhet til sjøen i små båter. Men på forsvarlig vis.

Det geniale ville være om alle hytter hadde en vannscooter til handling i byen. Da får man spart masse bryggeplass i Kragerø, eller hva Mouche? Snakk om politisk genialitet ?

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev 48 minutes ago:

Den perfekte personfraktebåt som i tillegg kan fakte to personer, fantastisk! Kanskje en ide for taxibåtene i Kragerø å gå over til vannscootere. Den er jo også genial som fraktebåt, eksempelvis køyesenger, TV'er og cementsekker. Du milde himmel for argumentasjon!

Det eneste man kan gjøre med slike er å tryne og bli våt, omtrent som å stå på vannski eller wakeboard, bare at man bruker en vannscooter der man står og holder balansen og leker på bølgene. Dette var jo slik vi først ble kjent med jetski på 90-tallet.

En Seadoo 260 AS limited med gassdemping og cruisecontrol frakter tørt, komfortabelt og sikkert 1, 2 eller 3 personer hurtig fra en destinasjon til en annen. Man kan kjøre i sirkler og leke med den også, slik man kan med en vannjet-båt, f eks min Stormway X-17, men på en scooter er det mindre kompromiss, men ogsåen mindre båt (13 fot). Men for meg ville den først og fremst bli brukt med vanlige klær på for vanlig båtkjøring. Selvsagt ville jeg kjøre mye i 50-65 knop. Jeg er en person som liker fart og nærhet til sjøen i små båter. Men på forsvarlig vis.

Det geniale ville være om alle hytter hadde en vannscooter til handling i byen. Da får man spart masse bryggeplass i Kragerø, eller hva Mouche? Snakk om politisk genialitet ?

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev 46 minutes ago:

Det eneste man kan gjøre med slike er å tryne og bli våt, omtrent som å stå på vannski eller wakeboard, bare at man bruker en vannscooter der man står og holder balansen og leker på bølgene. Dette var jo slik vi først ble kjent med jetski på 90-tallet.

En Seadoo 260 AS limited frakter tørt og sikkert 1, 2 eller 3 personer hurtig fra en destinasjon til en annen. Man kan kjøre i sirkler og leke med den også, slik man kan med en vannjet-båt, f eks min Stormway X-17, men på en scooter er det mindre kompromiss, men ogsåen mindre båt (13 fot). Men for meg ville den først og fremst bli brukt med vanlige klær på for vanlig båtkjøring. Selvsagt ville jeg kjøre mye i 50-65 knop. Jeg er en person som liker fart og nærhet til sjøen i små båter. Men på forsvarlig vis.

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev 42 minutes ago:

En Seadoo 260 AS limited frakter tørt 1, 2 eller 3 personer hurtig fra en destinasjon til en annen. Man kan kjøre i sirkler med den også, slik man kan med en vannjet-båt, f eks min Stormway X-17, men på en scooter er det mindre kompromiss, men ogsåen mindre båt (13 fot).

• Create New...