Jump to content

Edit History

John_Kr

John_Kr

Sitter å skal kjøpe håndholdt radio selv, interessant med slike tråder. Jeg har fortsatt min gamle Simrad HT-50, denne fikk jeg bruk for en gang i tåke, men da gikk den plutselig tom for strøm og panikken tok overhånd. Det gjør noe med valget neste gang av radio... 

Jeg har 2-3 radioer på lista som jeg vurderer, her er MIN vurdering;

• Icom IC-M93D, dette er vel den beste radioen, men marginalt med utsyr som kan benyttes i båten. Jeg har god erfaring med Icom fra jobben, sjelden noe tull. 
  • SH 870, er kanskje den nest beste radioen, men mye utstyr som følger med. Kan også oppgraderes fra internett. Tror dette er et bra valg. 6 watt mot 5 watt utgangseffekt.
  • Cobra HH600, her er jeg usikker, rangerer denne som nr 3, men er en fristende radio, mye utstyr.

Er usikker på hva jeg velger, ser på hva dere skriver her inne så får jeg kjøpe meg en flott Julegave. :-)

John_Kr

John_Kr

Sitter å skal kjøpe håndholdt radio selv, interessant med slike tråder. Jeg har fortsatt min gamle Simrad HT-50, denne fikk jeg bruk for en gang i tåke, men da gikk den plutselig tom for strøm og panikken tok overhånd. Det gjør noe med valget neste gang av radio... 

• Icom IC-M93D, dette er vel den beste radioen, men marginalt med utsyr som kan benyttes i båten. Jeg god erfaring med Icom fra jobben, sjelden noe tull. 
  • SH 870, er kanskje den nest beste radioen, men mye utstyr som følger med. Kan også oppgraderes fra internett. Tror dette er et bra valg. 6 watt mot 5 watt utgangseffekt.
  • Cobra HH600, her er jeg usikker, rangerer denne som nr 3, men er en fristende radio, mye utstyr.

Er usikker på hva jeg velger, ser på hva dere skriver her inne så får jeg kjøpe meg en flott Julegave. :-)

John_Kr

John_Kr

• Icom IC-M93D, dette er vel den beste radioen, men marginalt med utsyr som kan benyttes båten. Jeg god erfaring med Icom fra jobben, sjelden noe tull. 

• Create New...