Jump to content

Edit History

X10an

X10an

jeb skrev 50 minutes ago:

Da forsetter jeg med skyllinga hvor mye zalo trengs for 500 liter.

Jeg må regne med at du ikke har et skikkelig mannelokk, for da vil det selvfølgelig være best å benytte kost.

Ville fylt tankene 50-80% fulle (avhengig av om de er brede og lave eller høye og tynne) og helt på en halv  til en flaske Zalo i første omgang. Tror det er lurt å fylle vann først og deretter Zalo mot slutten for å slippe at det skummer over. Deretter ville jeg kjørt en tur i hardt vær, eller i det minste kjørt litt aggressivt med sving fra side til side (10-20 minutter) for å få det til å skvalpe så mye som mulig. Deretter fyllt til toppen med vann (for å få ut skummet og for å få skylt helt opp) før jeg hadde tømt alt og begynt på nytt. Når jeg hadde følt meg ferdig med å skylle tankene ville jeg hatt Zaloblanding på tanken når jeg til slutt hadde forsøkt meg på å åpne vannkranene i båten.

Noe spesiell vanntankrens ville jeg ikke forsøkt meg på. De er nok mer beregnet på mikrober og slim enn olje og fett. Sitronsyre er sikkert også fint, men jeg ville kanskje spart dette til sjarmøretappen til slutt. Sist jeg kjøpte sitronsyre fikk jeg det på apoteket, for kanskje 20 år siden...

X10an

X10an

jeb skrev 49 minutes ago:

Jeg må regne med at du ikke har et skikkelig mannelokk, for da vil det selvfølgelig være best å benytte kost.

Ville fylt tankene 50-80% fulle (avhengig av om de er brede og lave eller høye og tynne) og helt på en halv  til en flaske Zalo i første omgang. Tror det er lurt å fylle vann først og deretter Zalo for å slippe at det skummer over. Deretter ville jeg kjørt en tur i hardt vær, eller i det minste kjørt litt aggressivt med sving fra side til side (10-20 minutter) for å få det til å skvalpe så mye som mulig. Deretter fyllt til toppen med vann (for å få ut skummet og for å få skylt helt opp) før jeg hadde tømt alt og begynt på nytt. Når jeg hadde følt meg ferdig med å skylle tankene ville jeg hatt Zaloblanding på tanken når jeg til slutt hadde forsøkt meg på å åpne vannkranene i båten.

Noe spesiell vanntankrens ville jeg ikke forsøkt meg på. De er nok mer beregnet på mikrober og slim enn olje og fett. Sitronsyre er sikkert også fint, men jeg ville kanskje spart dette til sjarmøretappen til slutt. Sist jeg kjøpte sitronsyre fikk jeg det på apoteket, for kanskje 20 år siden...

X10an

X10an

jeb skrev 46 minutes ago:

Ville fylt tankene 50-80% fulle (avhengig av om de er brede og lave eller høye og tynne) og helt på en halv flaske Zalo i første omgang. Tror det er lurt å fylle vann først og deretter Zalo for å slippe at det skummer over. Deretter ville jeg kjørt en tur i hardt vær, eller i det minste kjørt litt aggressivt med sving fra side til side (10-20 minutter) for å få det til å skvalpe så mye som mulig. Deretter fyllt til toppen med vann (for å få ut skummet og for å få skylt helt opp) før jeg hadde tømt alt og begynt på nytt. Når jeg hadde følt meg ferdig med å skylle tankene ville jeg hatt Zaloblanding på tanken når jeg til slutt hadde forsøkt meg på å åpne vannkranene i båten.

X10an

X10an

jeb skrev 44 minutes ago:

Ville fylt tankene 50-80% fulle (avhengig av om de er brede og lave eller høye og tynne) og helt på en halv flaske Zalo i første omgang. Tror det er lurt å fylle vann først og deretter Zalo for å slippe at det skummer over. Deretter ville jeg kjørt en tur i hardt vær, eller i det minste kjørt litt aggressivt med sving fra side til side (10-20 minutter) for å få det til å skvalpe så mye som mulig. Deretter fyllt til toppen med vann (for å få ut skummet og for å få skylt helt opp) før jeg hadde tømt alt og begynt på nytt.

Noe spesiell vanntankrens ville jeg ikke forsøkt meg på. De er nok mer beregnet på mikrober og slim enn olje og fett. Sitronsyre er sikkert også fint, men jeg ville spart dette til sjarmøretappen til slutt. Sist jeg kjøpte sitronsyre fikk jeg det på apoteket, for kanskje 20 år siden...

X10an

X10an

jeb skrev 26 minutes ago:

Ville fylt tankene 50-80% fulle (avhengig av om de er brede og lave eller høye og tynne) og helt på en halv flaske Zalo i første omgang. Tror det er lurt å fylle vann først og deretter Zalo for å slippe at det skummer over. Deretter ville jeg kjørt en tur i hardt vær, eller i det minste kjørt litt aggressivt med sving fra side til side (10-20 minutter) for å få det til å skvalpe så mye som mulig. Deretter fyllt til toppen med vann før jeg hadde tømt alt og begynt på nytt.

Noe spesiell vanntankrens ville jeg ikke forsøkt meg på. De er nok mer beregnet på mikrober og slim enn olje og fett. Sitronsyre er sikkert også fint, men jeg ville spart dette til sjarmøretappen til slutt. Sist jeg kjøpte sitronsyre fikk jeg det på apoteket, for kanskje 20 år siden...

• Create New...