ter-av Startet 1.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2005 Hvem skal vi stole på? Jeg legger kursen mot Horten i dag, og har sjekket været på henholdsvis Met.Inst. (øverst) og Storm. Se på været i dag: Skal jeg stole på Met. og ta med paraply? Hvis jeg legger meg ved et skjær på Indre Havn - skal jeg stole på vindretningene til Met eller Storm? Og lørdag: Skal jeg smøre meg inn med faktor 30 og solbade i Met-været , eller satse på mest skyet vær som på Storm ? På hjemmesiden vår MorMajor har jeg lagt inn linker til begge. Og de varierer ofte! Her gjelder det å helgardere!! mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
olews Svart 1.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2005 De to bruker litt forskjellige værmodeller og når det er usikkerhet blir resulatet ofte forskjellig. Ta det som en pekepinn på at værsituasjonen er usikker. Kanskje det blir noe helt annen enn det de spår. Siri Kalvig sa en gang at man burde bli flinkere til å spå været selv. Det er vel verdi å kjøpe seg en lærebok å forsøke å "lese" værsitiuasjonen selv. På linken nedenunder finner du linker til flere kart, både UK-met og US-met. Så kan du forsøke å se om du klarer det bedre, lett er det uansett ikke. På den anne side klarer de nesten alltid å varsle kuling og stormer som faktisk kan være farlige. http://home.online.no/~wsaa/ mvh, Ole S/Y Sirius Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Slagskibet Svart 2.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2005 Metrolige er ikke så lett som det kan se ut som. Det tryggeste er å komme med værmeldinga i etterkant. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2005 Hvem skal vi stole på? Stoler mest på Thor. Han er herved oppnevnt til baatplassens meterolog for østlandet, og med spesielt gode værmeldinger for området rundt vestfold. Det fine med Thors værmelding er at han ikke tror - han vet. Håper han kommer med flere værutsikter med jevne mellomrom. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2005 Stoler mest på Thor. Han er herved oppnevnt til baatplassens meterolog for østlandet, og med spesielt gode værmeldinger for området rundt vestfold. Det fine med Thors værmelding er at han ikke tror - han vet. Håper han kommer med flere værutsikter med jevne mellomrom. <{POST_SNAPBACK}> Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.