Jump to content

Edit History

hegra

hegra

Jeg er nok ikke den rette til og forklare dette, ihvertfall ikke grundig, men i et to-polet system har ikke motorblokka kontakt med batteri minus slik et en-polet system har. Biler har jo også vanligvis batteri minus rett i chassis og motorblokk og er en-polet. To-polet krever vel også at diverse følere og givere til motorinstrumenter er isolert fra blokka.

Så er det vist noen som har noe mitt i mellom, når starteren er i bruk er det en-polet, men blir to-polet så snart startmotoren ikke er i bruk, men her er jeg på tynn is.

Hensikten er vel og unngå mye tæring på metaller under vann, varmevekslere og slikt , og gjerne brukt på båter som er i bruk hele året. Men der stopper min kunnskap om dette. Mulig stålbåter har større fordel med et to-polet anlegg.

hegra

hegra

Jeg er nok ikke den rette til og forklare dette, ihvertfall ikke grundig, men i et to-polet system har ikke motorblokka kontakt med batteri minus slik et en-polet system har. Biler har jo også vanligvis batteri minus rett i chassis og motorblokk. Det krever vel også at diverse følere og givere til motorinstrumenter er isolert fra blokka.

Så er det vist noen som har noe mitt i mellom, når starteren er i bruk er det en-polet, men blir to-polet så snart startmotoren ikke er i bruk, men her er jeg på tynn is.

Hensikten er vel og unngå mye tæring på metaller under vann, varmevekslere og slikt , og gjerne brukt på båter som er i bruk hele året. Men der stopper min kunnskap om dette. Mulig stålbåter har større fordel med et to-polet anlegg.

• Create New...