Jump to content

Raymarine C80 Rs 12 GPS, skjema for 5-pin pluggen?

Telchart

Recommended Posts

Bruker du seatalkpluggen,den bananforma pluggen. 

Vanskeleg å skrive enkelt... 

hold kontakten mot deg og buen med rygg mot høyre. Då er Gul oppe. Shield i midten. Og Rød nede.

Seatalk tilkobling av antenna :

Frå gps -gul kabel- til gul på bananplugg. Frå gps -brun og shield skal kobles på 12v minus og til shield på bananplugg. Frå gps  - rød og grønn , skal på12v pluss og rød bananplugg.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Der sparte du meg for masse penger Sjeldenutpå!

Har lest i manualer til den store gullmedaljen de siste dagene, uten å få GPS antennen til min gamle C80 til å fungere. Var sikker på at antennen var gåen og hadde tenkt å kjøpe ny plotter, men nå kan jeg utsette det til neste år. Passet bra ettersom P35 prosjektet mitt laaaangt har overskredet budsjettet allerede. Takk for godt tips!

?

• 1 måned senere...

Ikke ekspert på dette området, men føler meg rimelig sikker på dette:

* Høyst sannsynlig Raymarine sin egen plugg, nmea 0183 har ikke standardiserte plugger. Mulig pluggen kan være standard Raymarine ( at flere av deres produkter bruker denne)

* Forhandler av Raymarine, evt google litt

*Ja og nei. Ref https://www.fugawi.com/k

(Har skjønt det sånn at det er mulig, men ikke risikofritt)

*Burde fungere fint på nmea 0183 porten ja. Men er dette for å få AIS data fra vhf til plotter? Vhf har jo, etter det jeg skjønner, innebygd gps.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...