Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

VannTro skrev 37 minutes ago:

Hvorfor ta de ut igjen ? Disse gjennomføringene varer vel båtens liv ut med mindre du er uheldig å tupper til de når det er som kaldest og tørrest på vinteren....

Redigert: Det finnes også noen mellomstykker du kan sette på for at de skal bli mer solide.

Har kjøpt er sånt mellomstykke til den gjennomføringen som kan bli et problem. Ellers så er begge til dassen bak septiktanken, og den til motoren er godt plassert mellom gearkasse og den langsgående bjelken som motor er skrudd på (vet ikke hva den heter), så der blir det ingen belastninger utenfra på noen av dem. Båten ute hele året og der er aldri lavere en +3 i sjøen i Tromsø. Lunk har jeg på i motorrom om vinteren. Ikke er det is heller. Ble så veldig usikker nå. Første gang jeg skal gjøre det, så jeg gruer meg mer en nok bare til selve jobben. Men Ok, ennå noen uker igjen og når dagen kommer så tar jeg det jeg har nærmest :) 

Kjellg

Kjellg

VannTro skrev 27 minutes ago:

Hvorfor ta de ut igjen ? Disse gjennomføringene varer vel båtens liv ut med mindre du er uheldig å tupper til de når det er som kaldest og tørrest på vinteren....

Redigert: Det finnes også noen mellomstykker du kan sette på for at de skal bli mer solide.

Har kjøpt er sånt mellogstykke til den gjennomføringen som kan bli et problem. Ellers så er begge til dassen bak septiktanken, og den til motoren er godt plassert mellom gearkasse og den langsgående bjelken som motor er skrudd på (vet ikke hva den heter), så der blir det ingen belastninger utenfra på noen av dem. Båten ute hele året og der er aldri lavere en +3 i sjøen i Tromsø. Lunk har jeg på i motorrom om vinteren. Ikke er det is heller. Ble så veldig usikker nå. Første gang jeg skal gjøre det, så jeg gruer meg mer en nok bare til selve jobben. Men Ok, ennå noen uker igjen og når dagen kommer så tar jeg det jeg har nærmest :) 

• Create New...