Mjøsfarer Startet 12.Juni.2017 Del på Facebook Startet 12.Juni.2017 Jeg driver og skal skifte automatisk lensepumpe, og da ser jeg at ledningene fra den ender opp i denne her. Hva er dette? Bør jeg endre og kjøre lensepumpe direkte på batteriet, eller bør det gå gjennom denne. Båten er en Sea Ray Sundancer 290 fra 1994. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Vanskelig å se på bildet hva det er. Kan se ut til å være noe rele av en eller annen art. Ser ut som det er både + og minus ledninger der. Hvis du følger pluss, ender den antakelig på en sikring eller en spleis som er direkte til batteriet. Uansett på en automatisk pumpe, ta gjerne strøm rett fra forbruksbatterier og bruk en hengesikring. Da er du sikker på at du tar fra riktig batteri og at den vil virke. Hvis pluss inn på denne dingsen går rett til forbruksbatteriet, kan du ta strøm derifra, men husk hengesikring uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 "Dings" er rele' til styring av pumpen til høyre på bildet, det er hydraulikk pumpe for trimarmer for trim av drevet. Strøm til pumpen er isåfall koblet på pluss og minus på rele. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Mjøsfarer Svart 13.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Jeg satser på å bruke eksisterende ledninger som kommer fra dette releet, men blir usikker på koblingene her. + og - er grei, men hva med den som det står Override på? Regner med det betyr tvangskjøring av pumpa, men jeg tror ikke den gamle hadde den muligheten. Skal jeg koble den ledningen på den stripete ledningen fra releet? Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Override ledningen skal du koble på en 12v tilførsel fra en bryter. Har du en bryter for å kjøre den gamle pumpa, eller gikk den kun automatisk? Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Mjøsfarer Svart 13.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Den gikk kun automatisk. Jeg har en annen lensepumpe på bryter, så ser ikke for meg at jeg trenger en til. Spurte om det samme på Facebook, og da fikk jeg til svar at den hvite kan jeg teipe og legge tørt, men jeg har enda ikke fått svar om hva den røde med gul stripe er til. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Den røde med gul stripe blir vanskelig fpr andre å svare på uten å kunne følge den å se hvor den går... Var den koblet på den gamle pumpa? Har du et multimeter så du kan måle hva du har der? Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.