Jump to content

Edit History

Framtia

Framtia

når jeg krysser går jeg normalt 45 grader mot sann vindretning, men siden vinden (spesielt innaskjærs) ikke har stabil retning vil båten så klart ikke følge en rett linje. Til alle motorbåtførere, husk at seilere er komfortable med å passere andre båter med relativt kort avstand, og det er ingen grunn til panikk om en seilbåt ser ut til å renne dere i senk. Men ser dere en seilbåt med spinnaker opp, vil det være veldig greit om man antar at seilbåten ikke lett kan endre kurs, i verste fall kan en rask unnamanøver sende seilbåten ut av kontroll.

Jeg seiler mye i Drøbaksundet og må si det er ytterst sjelden at jeg opplever at samspillet mellom seilere og motorbåter ikke fungerer godt. 

Framtia

Framtia

når jeg krysser går jeg normalt 45 grader mot sann vindretning, men siden vinden (spesielt innaskjærs) ikke har stabil retning vil båten så klart ikke følge en rett linje. Til alle motorbåtførere, husk at seilere er vant til å passere hverandre med relativt kort avstand. Men ser dere en seilbåt med spinnaker opp, vil det være veldig greit om man antar at seilbåten ikke lett kan endre kurs, i verste fall kan en rask unnamanøver sende seilbåten ut av kontroll.

Jeg seiler mye i Drøbaksundet og må si det er ytterst sjelden at jeg opplever at samspillet mellom seilere og motorbåter ikke fungerer godt. 

• Create New...