Jump to content

Edit History

Seilersnobben

Seilersnobben

Xtian skrev 3 minutes ago:

Ja, jeg tror det er det vi diskuterer, og i det tilfellet har ikke motorbåten overholdt vikeplikten sin, som også innebærer å gi seilbåten rom til å manøvrere.  Hvis seilbåten ikke kan slå uten at det oppstår akutt fare for kollisjon, har den ikke fått rom til å manøvrere.

Godt sagt!

Men jeg tror det er mange motorbåtførere som ikke har denne innsikten,(dvs kunne forutse hva seilbåten kommer til å gjøre) og som kanskje heller ikke skjønner at de burde ha hatt den.

Seilersnobben

Seilersnobben

Xtian skrev 2 minutes ago:

Ja, jeg tror det er det vi diskuterer, og i det tilfellet har ikke motorbåten overholdt vikeplikten sin, som også innebærer å gi seilbåten rom til å manøvrere.  Hvis seilbåten ikke kan slå uten at det oppstår akutt fare for kollisjon, har den ikke fått rom til å manøvrere.

Godt sagt!

Men jeg tror det er mange motorbåtførere som ikke har denne innsikten,(dvs kunne forutse hva motorbåten kommer til å gjøre) og som kanskje heller ikke skjønner at de burde ha hatt den.

Seilersnobben

Seilersnobben

Xtian skrev 1 minute ago:

Godt sagt!

Men jeg tror det er mange motorbåtførere som ikke har denne innsikten, og som kanskje heller ikke skjønner at de burde ha hatt den.

Seilersnobben

Seilersnobben

Xtian skrev 1 minute ago:

Godt sagt!

• Create New...