Jump to content

Edit History

Seilersnobben

Seilersnobben

Framtia skrev 31 minutes ago:

hundre meter bredt er knapt "trangt farvann" om båten er 4 meter bred og snur på en 5-øring. Når det i tillegg var en seiler skjønner jeg ikke hvorfor han ikke la seg over og lot deg seile ned gjennom. Det er lite som er vakrere enn en seilbåt som glir gjennom skjærgården. På den annen side, når skjærgården skal fungere som E6 for de som haster til neste systembolag er det jo lurt å holde seg på styrbord side. Jeg mener denne saken burde endt med at dere dekket hver deres skader, grovt uaksomt er det neppe, og den andre båten gjorde åpenbart ikke nok for å unngå problemer.

For å presisere, dette var for mange år siden, svært tidlig i sesongen (hverdag i mai) og knapt en båt i skjærgården. Det var svært lite vind og vi hadde bare litt over styrefart. Og jeg ble nok mer enn litt oppskjørtet av at mitt barn såvidt unngikk alvorlig skade. Pushpiten hvor han nettopp hadde holdt seg fast, ble dradd opp av dekk og vrengt oppover som et sykkelvrak.

Seilersnobben

Seilersnobben

Framtia skrev 18 minutes ago:

hundre meter bredt er knapt "trangt farvann" om båten er 4 meter bred og snur på en 5-øring. Når det i tillegg var en seiler skjønner jeg ikke hvorfor han ikke la seg over og lot deg seile ned gjennom. Det er lite som er vakrere enn en seilbåt som glir gjennom skjærgården. På den annen side, når skjærgården skal fungere som E6 for de som haster til neste systembolag er det jo lurt å holde seg på styrbord side. Jeg mener denne saken burde endt med at dere dekket hver deres skader, grovt uaksomt er det neppe, og den andre båten gjorde åpenbart ikke nok for å unngå problemer.

For å presisere, dette var for mange år siden, svært tidlig i sesongen (hverdag i mai) og knapt en båt i skjærgården. Og jeg ble nok mer enn litt oppskjørtet av at mitt barn såvidt unngikk alvorlig skade. Pushpiten hvor han nettopp hadde holdt seg fast, ble dradd opp av dekk og vrengt oppover som et sykkelvrak.

Seilersnobben

Seilersnobben

Framtia skrev 16 minutes ago:

For å presisere, dette var for mange år siden, svært tidlig i sesongen (hverdag i mai) og knapt en båt i skjærgården. 

• Create New...