Jump to content

Edit History

quantumduck

quantumduck

Ida Marie III skrev 34 minutes ago:

Poenget mitt er at det er en egotripp og holde en armada av motorbåter bak seg, i et så trangt farvann, i 3  til 2 knop...det er det vist ikke alle som forstår..

Du mener en motorbåt som ikke har styrefart engang i 2-3 kn ikke vil klare å passere en seilbåt som sklir fram i den hastigheten i en flau bris? Klarer ikke se for meg at dette er et problem i praksis. Joa, det fins sikkert tilfeller, men den enes uansvarlighet rettferdiggjør ikke den andres. Ikkeno' both ways i så måte. Hvis jeg går for motor i et trangt sund og blir passert av en idiot oppe på verandaen som drar opp hekksjø, skal jeg da heise seil og begynne å krysse bare fordi jeg er irritert? Skjer ikke ...

Edit: Ulike fartøy har ulike egenskaper. En kan argumentere for at seilbåter for seil ikke har noe i en trang lei å gjøre, og en kan argumentere for at motorbåter som er så store at de ikke kan manøvrere i lav hastighet eller passere andre uten å skape farlige situasjoner heller ikke har noe i en slik lei å gjøre. Dét går both ways ...

quantumduck

quantumduck

Ida Marie III skrev 31 minutes ago:

Poenget mitt er at det er en egotripp og holde en armada av motorbåter bak seg, i et så trangt farvann, i 3  til 2 knop...det er det vist ikke alle som forstår..

Du mener en motorbåt som ikke har styrefart engang i 2-3 kn ikke vil klare å passere en seilbåt som sklir fram i den hastigheten i en flau bris? Klarer ikke se for meg at dette er et problem i praksis. Joa, det fins sikkert tilfeller, men den enes uansvarlighet rettferdiggjør ikke den andres. Ikkeno' both ways i så måte. Hvis jeg går for motor i et trangt sund og blir passert av en idiot oppe på verandaen som drar opp hekksjø, skal jeg da heise seil og begynne å krysse bare fordi jeg er irritert? Skjer ikke ...

Edit: Ulike fartøy har ulike egenskaper. En kan argumentere for at seilbåter for seil ikke har noe i en trang lei å gjøre, og en kan argumentere for at motorbåter som er så store at de ikke kan manøvrere i lav hastighet eller passere andre uten å skape farlige situasjoner heller ikke har noe i en slik lei å gjøre.

quantumduck

quantumduck

Ida Marie III skrev 16 minutes ago:

• Create New...