Jump to content

Er det vanskelig å montere dusj på badeplattform?

Henning73

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en 29-fots snekke hvor jeg ønsker å montere dusj på badeplattformen.

Så er spørsmålet: hvor vanskelig er dette?

Jeg er en teoretiker fremfor en praktiker, men selv for meg med min begrensede erfaring med verktøy ser jo dette ganske enkelt ut.

Jeg tenkte å koble på T-rør ved vasken (pentry) og deretter trekke slanger langs siden bak til akterkabinen.

Deretter tape området hvor blandebatteriet skal være (med maskeringstape), bore 4 hull og bruke stikksag til å skjære ut.

Deretter feste blandebatteriet/dusjhodet med silikon og skruer og koble opp alt sammen til slangene.

Er det mye mer hokus pokus enn det eller undervurderer jeg vanskelighetsgraden?

Kan dette gå feil og føre til at jeg skamferer båten?

Grunnen til at jeg spør er at det virker som at båtverkstedene er fullt opptatt de neste 2 månedene...:sad:

Dette gjør du selv. Og slik du allerede har beskrevet er en helt grei fremgangsmåte. 

Jeg ville brukt Sika, Tech 7 eller tilsvarende fugemasser i stedet for silikon. Et tips dersom du må glatte til fugen er å dyppe fingeren i en blanding av kaldt vann og oppvaskmiddel, da fester ikke fugemassen til fingeren. 

Pass på at du vet hva som befinner seg bak før du borrer og sager. Dumt om du kutter en ledning eller noe. Og vær sikker på at det er tilstrekkelig plass bak der for slanger og koblinger. 

Lagt til: Varmtvannsslangen må være av en type som tåler varmvann. Ikke alle slanger gjør dette. 

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...