MartinM123 Startet 14.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2017 Vurderer å kjøpe meg sjark for å begynne å fiske. Planen er å fiske maksimalt som fritidsfisker (dvs opptil 50000kr) og så registrere meg som fisker og kjøpe meg en sjark. Har en kompis som skal selge autolineanlegget sitt og det veier ca. 450 kg. Lurte på om noen av dere som kan litt mer om båt enn meg vet noe om hvor stor båt man trenger for å ha et sånt anlegg i båten? Regner med at jeg trenger en båt som er litt større enn at den akkurat tar 450 kg da den må ha nok bæreevne til også å kunne bære fangst, blødekar og litt annet småtteri. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2017 I løpet av de siste årene er også sjøfartsdirektoratets krav blitt innskjerpet, slik at stabilitet er viktig å tenke på. Hvor stor båt har han anlegget på idag? https://www.sjofartsdir.no/sjofart/fartoy/tilsyn/kontroll-av-fartoy-under-15-meter/kontrollordninga-for-fiskefartoy/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
MartinM123 Svart 14.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2017 I dag står anlegget på land. Kunne selvfølgelig spurt han hvor stor båt han hadde det på før. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.