semi Startet 12.Mai.2003 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2003 Har en kjekk liten Saga 25 og no har jeg og kjøpt gummibåt. Er det noen av dere som har erfaring med hva som er best på denne båten av festeanordninger, feste på badeplattform eller hengende i daviter?? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 12.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2003 Har sett ein saga 25 med gummibåt festet på badeplatforma. snappdaviter? Ellers er saga 25 ein fin båt! Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 13.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2003 Jeg har selv en Saga 25 CC, med hekkagregat. Jeg bruker å feste to tauender nederst på badestigen for så å slå denne helt ned. Tar så tauene rundt gummibåten mens den ligger på sjøen og står på benken bak i båten og løfter opp gummibåten. Fester tauene i rellingen som går rundt båten i bakkan. Gummibåten blir da liggende gin over øvre del (buen) av badestigen. Nederste leddet på badestigen står da vannrett eller litt på skrå oppover. Har i tillegg en liten påhengsmotor og den fester jeg på et av de øverste trinnene på badeplattformen før gummibåten heises opp. Egentlig utrolig greit. Både påhengsmotor og gummibåt festet til badestigen. Sitér dette innlegget Link to post
semi Svart 13.Mai.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2003 Takker for tipset og venter i spenning på at gummibåten kommer hit til nordvestlandet, slik at jeg kan få prøve det ut i praksis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.