Silkebrisen Startet 15.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2017 Hei! Jeg har en Maxi Mixer som har den vanlige Maxi-syken, dvs. vinduene lekker..;) De gamle vinduene hadde jeg ute sist for 10 år siden, da brukte jeg Sikaflex og primet skroget der vinduene ligger inntil. Etter utallige lekkasjer hvor jeg har måttet fuge midlertidig har jeg tatt vinduene ut igjen og bestilt disse nye, så nå har jeg bestemt meg for å få det tett en gang for alle. Jeg tenker å bruke butyl-tape for å tette og Tec 7 for å fuge rundt. Siden vinduene er sotet må det være mørk farge på innsiden der disse skal monteres. Bør jeg bruke primer her eller holder det å lakkere flaten sort? Hvilken type primer/lakk bør jeg bruke? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 15.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2017 Du trenger ikke noen primer da overflaten du skal tette/lime mot er tett, ikke porøs slik som betong/murstein eksempelvis. Avfett med rødsprit eller aceton før du legger på på produktene. Når du sier det må være mørk farge på innsiden forstår jeg ikke helt, skal ikke butylbåndet legges der ? De fleste sorte butylbånd vulker seg fast til hva som helst av underlag så lenge de ikke er porøse eller av teflon. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Silkebrisen Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2017 Takk for svar. Grunnen til at jeg vil ha mørk farge på innsiden er at glasset dekker relativ stor flate av skroget i tillegg til vindusåpningene. Det lengste glasset dekker eksempelvis 2 vindusåpninger, så det er for å slippe å se hvit farge gjennom glasset. Det blir for stor flate til å dekke med lim, da tenker jeg det er like greit å lakkere det sort. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 (redigert) Det finnes egne primere for MS-polymer (Tec-7). Da vi byttet våre vinduer fikk vi låne en flaske av vindusprodusenten. Tror det var denne, eller tilsvarende http://www.danalim.com/product-catalogue/construction/sealant-accessories/primer-960 Redigert 18.Juni.2017 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.