vest-stril Startet 1.Juli.2005 Del på Facebook Startet 1.Juli.2005 Hei,er det noen som kan hjelpe meg litt med en BMW 50-D? Problemet er at den når ikke max turtall. Max er 3200omd.Jeg oppnår 2600omd.Dette er både når jeg går med båten og når jeg prøver å få max turtall i fri.Det er skiftet dieselfilter og luftfilter,men dieselen er fra i fjor.(fylte helt full tank) Mangler ca 3,5knop samenlignet med andre.(samme båt og motor)Motoren er sjøvannskjølt. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 1.Juli.2005 Del på Facebook Svart 1.Juli.2005 (redigert) I og med at du ikke kan ruse den høyere enn det turtallet du får med gearet innkoblet så virker det for meg som om at vi glemmer propellen foreløpig. Får du maks på hendelen til dieselpumpa? Sjekk det med motor avslått om du virkelig får full gass. På denne motoren er der en skrue som hendelen bunner mot, sjekk at ikke den har flyttet seg, evt. er løs. Der er noen bevegelige deler rundt stopparm og gassarm på denne motoren. Se at alle deler er på plass og ikke noe er løst. Kontroller at speedwire står riktig montert på motoren. Det er det jeg kommer på i farta... XD3P Redigert 1.Juli.2005 av XD3P (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vest-stril Svart 3.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2005 Jeg har gått gjennom de tingene du sier,har ikke funnet noe galt.Stillingskruen er og fast. Kan det være dielselpumpa?Motoren går fint ellers. Takker for hjelpen sålangt Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 3.Juli.2005 Del på Facebook Svart 3.Juli.2005 Hei igjen Etter det jeg kan huske så har vel denne motoren tre separate pumper, en til hver dyse. Så pumpene har jeg liten tro kan være feil. Kan det tenkes at skruen for maks turtall kan ha blitt justert slik at lavere turtall oppnåes. Har du hatt denne båten hele tiden? Evt. hva har forrige eier fått av turtall? Er der plomberte skruer? Du merker ikke noen form for fusking ved fullfart? Da tenker jeg på fødepumpa som mater disse tre pumpene med fuel. Motorrommet, er der nok luft til motoren? Løft av lokket og prøv med en opprusing av motor- noen endring? Ryker den ved maks turtall- lite lufttilførsel. Dette var noen tips til, sikkert andre som kan bidra med mere her. XD3P Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 3.Juli.2005 Del på Facebook Svart 3.Juli.2005 (redigert) Ta også av luftfiltret og prøv maksturtallet da. Sjekk at eksoseutløpet er opent, saltvannskjølt, da er det muligheter for at rustflak kan tette ett eller annet, potta eller et kne osv Redigert 3.Juli.2005 av Steinar S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.