Zach Startet 16.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2017 Jeg er bra fornøyd med funksjonen til oljesugepumpe (bilde). Anskaffet desember 2015. Oljeskift uten søl. Men under 2. gangs bruk, ble den lekk i bunnen. Jeg fikk først avslag på reklamasjon, og tilbud om å betale kr 200 for ny pumpe (ordinær pris kr 900). Det var leverandøren til lokal BestMarin butikk som ikke godtok reklamasjon. Jeg ba så om å få begrunnelsen, men da fikk jeg i stedet ny pumpe! Fornøyd med resultatet, men synes det er litt rart at reklamasjon ikke ble godtatt i første omgang. Mener at jeg hadde en klar rett til å få ny pumpe etter forbrukerkjøpsloven. Eller kanskje ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 16.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2017 Det kommer jo an på hva lekkasjen skyldes. Sitér dette innlegget Link to post
anders1234 Svart 16.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2017 Du burde fått en begrunnelse på hvorfor reklamasjonen er avslått. På den andre sida, forbrukerkjøpsloven gir deg bare rett til å klage, ikke få medhold i klagen. Bevisbyrden ligger på kunden 6mnd etter kjøpet. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 16.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2017 Enig i at du burde fått en forklaring men synes det blir lettere denne gang å slå seg til ro med at du ble tilgodesett til slutt. At de har prøvd seg er det vel ingen tvil om. Sitér dette innlegget Link to post
Rune75 Svart 16.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2017 Koster vel 200kr inn til BestMarin da. De ville prøve å gå i null. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 16.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2017 Sjå ikkje ei gåvemerr i munnhòle ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.