sap_2000
@Nærsnes ja, har stort sett alltid endt opp med å trimme manuelt, men Humphree skal jo visstnok ha lagt lista (og prisen) høyere, så blir spennende å se hvordan den er programmert og takler forskjellige forhold. Intereceptorene skal visstnok være raske.
F.eks i skrå motsjø liker jeg å trimme baugen endel ned samt å holde den siden sjøen kommer fra høyere for å forhindre chine-smell og la kniven gjøre jobben. Det er slike scenarioer jeg ikke har vært fornøyd med samt at systemene er for trege så kompensasjonen i realiteten blir en forverring.
Selve elektronikken og sensorene er ikke rocket sience i dag. En kontroller til drone til et par lapper har gyroer, akselerometere og attitudesensorer i 3 asker og gir flere hundre korreksjoner til motorene i sekunder. Uten det hadde man ikke greid å holde en drone i lufta et halvt sekund en gang.
@Stor Stas og @Bitteliten takk for tips. Har lagt de inn i navionicsen som mulige pit stop.
Egentlig litt synd å ta kysten rundt når man leser den flotte reisebeskrivelsen til @oberst1 & co gjennom kanalen. Blir dessverre ikke tid denne gangen, men én gang SKAL jeg oppleve Göta kanal