VannTro
Bare for å ha nevnt det, så må jeg si at jeg opplever @dieselfan som en meget hjelpsom og løsningsorientert person her på BP.
At dine naboer klarer å kjøre en slik sak så ut i gjørma må jeg si er beundringsverdig. En ting som for meg er helt uforståelig, er at de kan være så "frekke" å mene at dette helt og holdent skal bekostes av deg ene og alene. Det strider mot generell oppfatning av rettferdighet og derfor vil jeg tro det også er slik i praksis(om noen som virkelig kan dette faget fordyper seg tror jeg de vil komme til samme konklusjon).
Så vil jeg bare nevne hva som måtte til da en nabo av oss(hjemme) skulle bygge en bod på toppen av garasjen sin.
Dette er i bratt skråbakke og påbygget vil komme helt inntil vår tomtgrense. Jeg ser ikke dette området som aktuelt for noe som helst annet enn beplantning og hadde derfor ingen problemer med å skrive under på diverse tillatelser. Det som derimot overrasket meg, var at et av dokumentene var en tillatelse til å stå på vår eiendom når nabo skal utføre vedlikehold på boden. Slik som maling, rensking av takrenner etc. Jeg anså det som helt naturlig, men jammen måtte det en spesialtillatelse til.......
Lykke til med saken og bruk gjerne litt ekspertise som råd før du går igang. At naboene må bidra økonomisk er jeg ikke i tvil om. Spesielt med tanke på fremtidig vedlikehold.