Jump to content

Edit History

X10an

X10an

BingoBonzo skrev 40 minutes ago:

 

@X10an Det er du som anbefalt å benytte kabelstørrelse under minstekravet til Sleipner og som har bifalt bruken av et batteri som er også under kravene til Sleipner...

Det har du helt rett i at jeg har anbefalt. Jeg sa det holder med 50mm2 kabel på 2x40cm strekk mellom batteri og thruster. Dette gir et spenningsfall på totalt 0.25V ved 400A, og inntil 90w effektomsetning i kablene. Dette spenningsfallet er ikke nødvendigvis under Sleipner sitt krav, noe man forstår om man ikke bare leser blindt ut av en tabell. Det er dette jeg mener med at du ikke viser en _grunnleggende forståelse_ av dette feltet...

 

Optima RedTop batteriet er heller ikke nødvendigvis under kravene til Sleipner. De er faktisk meget gode og strømsterke batterier for denne bruken. Dette står fremdeles igjen som din udokumenterte påstand. Spesielt dersom man regner med at resten av forbruksbanken er på andre enden av 22 meter 50mm2 kabel.

 

Dette er både trygt og funksjonelt i denne sammenheng. Jeg uttaler meg med bakgrunn i lang formell utdannelse, dekader med profesjonell erfaring og en aldri så liten dose vurderingsevne.

 

-Jeg venter fremdeles på din forklaring om hvorfor man ikke kan blande AGM og blybatterier. Og du har heller aldri fulgt opp din påstand om at CCA måles ved annet enn -18c.

X10an

X10an

BingoBonzo skrev 20 minutes ago:

 

@X10an Det er du som anbefalt å benytte kabelstørrelse under minstekravet til Sleipner og som har bifalt bruken av et batteri som er også under kravene til Sleipner...

Det har du helt rett i at jeg har anbefalt. Jeg sa det holder med 50mm2 kabel på 2x40cm strekk mellom batteri og thruster. Dette gir et spenningsfall på totalt 0.25V ved 400A, og inntil 90w effektomsetning i kablene. Dette spenningsfallet er ikke nødvendigvis under Sleipner sitt krav, noe man forstår om man ikke bare leser blindt ut av en tabell. Det er dette jeg mener med at du ikke viser en _grunnleggende forståelse_ av dette feltet...

 

Batteriet er heller ikke nødvendigvis under kravene til Sleipner, spesielt ikke når man regner med at resten av forbruksbanken er på andre enden av 22 meter 50mm2 kabel.

 

Dette er både trygt og funksjonelt i denne sammenheng. Jeg uttaler meg med bakgrunn i lang formell utdannelse, dekader med profesjonell erfaring og en aldri så liten dose vurderingsevne.

 

-Jeg venter fremdeles på din forklaring om hvorfor man ikke kan blande AGM og blybatterier. Og du har heller aldri fulgt opp din påstand om at CCA måles ved annet enn -18c.

X10an

X10an

BingoBonzo skrev 19 minutes ago:

 

@X10an Det er du som anbefalt å benytte kabelstørrelse under minstekravet til Sleipner og som har bifalt bruken av et batteri som er også under kravene til Sleipner...

Det har du helt rett i at jeg har anbefalt. Jeg sa det holder med 50mm2 kabel på 2x40cm strekk mellom batteri og thruster. Dette gir et spenningsfall på totalt 0.25V ved 400A, og inntil 90w effektomsetning i kablene. Dette spenningsfallet er ikke nødvendigvis under Sleipner sitt krav, noe man forstår om man ikke bare leser blindt ut av en tabell. Det er dette jeg mener med at du ikke viser en _grunnleggende forståelse_ av dette feltet...

 

Batteriet er heller ikke nødvendigvis under kravene til Sleipner, spesielt ikke når man regner med at resten av forbruksbanken er på andre enden av 22 meter 50mm2 kabel.

 

Dette er både trygt og funksjonelt i denne sammenheng. Jeg uttaler meg med bakgrunn i lang formell utdannelse, dekader med egen erfaring og en liten dose vurderingsevne.

 

-Jeg venter fremdeles på din forklaring om hvorfor man ikke kan blande AGM og blybatterier. Og du har heller aldri fulgt opp din påstand om at CCA måles ved annet enn -18c.

X10an

X10an

BingoBonzo skrev Just now:

 

@X10an Det er du som anbefalt å benytte kabelstørrelse under minstekravet til Sleipner og som har bifalt bruken av et batteri som er også under kravene til Sleipner...

Det har du helt rett i at jeg har anbefalt. Jeg sa det holder med 50mm2 kabel på 2x40cm strekk mellom batteri og thruster. Dette gir et spenningsfall på totalt 0.25V ved 400A, og inntil 90w effektomsetning i kablene. Dette spenningsfallet er ikke nødvendigvis under Sleipner sitt krav, noe man forstår om man ikke bare leser blindt ut av en tabell. Det er dette jeg mener med at du ikke viser en _grunnleggende forståelse_ av dette feltet...

 

Batteriet er heller ikke nødvendigvis under kravene til Sleipner, spesielt ikke når man regner med at resten av forbruksbanken er på andre enden av 22 meter 50mm2 kabel.

 

Dette er både trygt og funksjonelt i denne sammenheng. Jeg uttaler meg med bakgrunn i lang formell utdannelse, årevis med egen erfaring og en liten dose vurderingsevne.

 

-Jeg venter fremdeles på din forklaring om hvorfor man ikke kan blande AGM og blybatterier. Og du har heller aldri fulgt opp din påstand om at CCA måles ved annet enn -18c.



×
×
  • Create New...