Campingcruisern Startet 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2017 (redigert) Vi har en Askeladden 15 fot 3050 åpen båt med vindskjerm, men som vi ikke har kalesje til . Vi har tenkt å installere en marin musikkspiller i den. Har allerede skjært ut for og montert høyttalere. Opprinnelig hadde vi tenkt å montere den i en slik boks oppå "dashbordet" framom rattet på høyresiden. Men når vi skiftet motor fordi den gamle gikk ad Dundas, så ble det montert en stor turtallsmåler der, og boksen blir nok for stor til å montere rett foran rattet. (Dessuten har jeg nå fått tak i ett Garmin Striker 4 ekkolodd som skal monteres der) Under er ett bilde av typen båt og noen bilder av hvordan båten er innvendig. Vi tenkte litt på å montere spiller foran ratt vendt mot passasjer som eventuelt sitter foran fører, men er redd da bakdelen kan bli litt utsatt til? Siste alternativet jeg har tenkt på , er å montere den i en eller annen selvbygd boks under sete midt foran. (Se bilde nr 2.) Noen som har gjort noe lignende? Og hva bør man eventuelt bygge denne boksen i? Og kan musikkspiller kobles på samme batteri som motor, eller bør slike ting ha ett eget? Redigert 19.Juni.2017 av Askeladden3050 (see edit history) Link to post
pipe Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Jeg hadde felt det inn i fronten av benken innerst under dekk. Kjøp med en fjærnkontroll så er det enkelt å betjene uten å krabbe under dekk for å skifte sang. Link to post
Campingcruisern Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 pipe skrev for 7 timer siden: Jeg hadde felt det inn i fronten av benken innerst under dekk. Kjøp med en fjærnkontroll så er det enkelt å betjene uten å krabbe under dekk for å skifte sang. Tenkte du på «plastikk kanten» i overkant der, så går det dessverre ikke. Er noe skumgreier og diverse som bygger under der. Vi tenkte nemlig på det. Har selvfølgelig fjernkontoll til anlegget. Link to post
pipe Svart 20.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Ja det var den kanten jeg tenkte på. Så ut som et velegnet sted på bilde. Kanskje du kan skjære vekk skummet på baksiden? Link to post
blueline Svart 20.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Om du ikke har handlet spiller så finnes det diverse blåtann spillere som ikke har panel og som kan monteres helt skjult. Disse spiller av musikk fra mobilen. Et annet alternativ er enkelt pioneer spillere for bil som du kan styre via app på mobilen. Da kan du montere dem slik at de ikke er synlige. Monterte en Pyle blåtannforsterker i egen båt, men med de små høyttalerne jeg monterte ble det litt sped lyd så da monterte jeg en Polyplanar marine sub (en kasse som en tykk telefonkatalog(for de som husker dem)) og det ga ok lyd. Link to post
Campingcruisern Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Kjøpte en slik spiller med Bluetooth, cd, usb og sd leser på i vinter. Så denne kan nå vel og spille av musikk fra Spotify og slikt. Link to post
Campingcruisern Svart 1.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Fortsatt ikke fått installert anlegget i båten. Har vært innom en del forskjellige ideer om plassering og hvordan man skal installere anlegget, men har falt tilbake på at det kanskje er mest fornuftig å bygge en slags framme i båten under setet. Dette vil jo bli den mest skjerma plassen i båten, i og med at det er en åpen båt uten kalesje. Ingen som har bygd inn anlegget sitt på denne måten og kan komme med noen gode råd. Hvis man for eksempel bygde den i noe slags møbelplater, så burde den sikkert males eller kles med noe som tåler litt fuktighet, så den ikke går i oppløsning med en gang? Link to post
Kalle Well Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Kan bruke vannfaste osb plater. Bør kasse inn høyttalerne ja. Link to post
Campingcruisern Svart 1.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Kalle Well skrev 18 minutter siden: Kan bruke vannfaste osb plater. Bør kasse inn høyttalerne ja. Mener du at jeg burde bygd en kasse til enden av høytalerne som stikker ut under setene og altså? Link to post
Kalle Well Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Ja du bør lukke den litt inne, da får du bedre lyd av de ? Link to post
Winge82 Svart 2.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2018 Hva med å kasse inn spilleren under rattet? Blir det fortsatt grei plass til beina? Link to post
Campingcruisern Svart 10.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2018 Kalle Well skrev On 1.5.2018 at 18.43: Kan bruke vannfaste osb plater. Bør kasse inn høyttalerne ja. Du tenker på slike plater https://www.maxbo.no/trelast-og-byggevarer/byggevarer/sement-og-mortel/osb-plate Disse er blir vel ganske så grove i overflaten? Vil jo at det skal se litt ok ut og Link to post
Campingcruisern Svart 10.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2018 Winge82 skrev On 2.5.2018 at 9.18: Hva med å kasse inn spilleren under rattet? Blir det fortsatt grei plass til beina? Det blir nok litt trangt tror jeg Link to post
Kalle Well Svart 10.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2018 Campingcruisern skrev for 7 timer siden: Du tenker på slike plater https://www.maxbo.no/trelast-og-byggevarer/byggevarer/sement-og-mortel/osb-plate Disse er blir vel ganske så grove i overflaten? Vil jo at det skal se litt ok ut og Limer bare filt som er brukt på subkasser osv, på platene ? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn