båtfyren Startet 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2017 Hei, Jeg har en liten eksos lekasje rundt overgang ifra eksos bend til eksos "rør" på min aqad41a maskin. Det er en slik gummi paking som ikke vil helt samarbeide. Er det noen som kjenner overflate tempratur her ? Kan jeg "fuske" med eks krympestrømpe ? Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Nei Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
sigdy Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 (redigert) Jeg har en tamd41 maskin i min båt, antar at det er samme motor? Jeg har en eksostemperatur sensor ca 15 cm fra overgangen mellom eksosbend og eksosslange. Temperaturen ligger rundt 45 grader ved vanlig drift, men stiger til 55-60 grader ved tomgangskjøring ettter at motoren har blitt varm. Dersom du skal fuske, hva med å bruke eksostape? Redigert 19.Juni.2017 av sigdy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Jeg vil I utgangspunktet ikke fuske men Sthans er kun noen korte dager vekk og vi skulle helst vært ute på en liten tur da. Takk for raske svar :-) tror jeg drister meg til å bruke krympestrømpe men kun som en nødløsning. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Hva med å dra ned gummien og slipe flensen på eksosbendet jevn igjen med grovt smergelbånd, avslutte med 80-120 eks. slik at gummimuffa tetter igjen? Å tre en 100-120mm krympestrømpe med lim over høres ikke moro ut, og blir no herk å få av igjen etter varming med propan og innkapsling av bend, slangeklemmer, Rør osv.. +den vil flexe svært lite Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Hmm, du har rett I at den vil flexe lite. ok, da får jeg ta ut en avspaseringsdag og få tak på deler. Fuskinga må vist utgå :-) Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 20.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Det finnes repsett til eksosrør mot drevet Meiner det finnes lengre eksosmuffe om det er store tæringer i røret Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 20.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Bra tips om repsett, glemte det i farten da jeg tenkte bare selve eksoskneet var tært. Her er en beskrivelse, er motoren eldre enn -91 må du ha et annet sett for 3,5" rør. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.