Jump to content

Edit History

TorgeirH

TorgeirH

La til FTC link.

sigdy skrev 1 time siden:

Basert på egne erfaringer så fastholder jeg at forhandlere i USA er mye mer serviceinnstilt ved reklamasjoner enn i Norge.

Det er vel dette som er essensen i uenigheten. Det kan godt være du har vært heldig og fått god service, men én svale gjør ingen sommer. Det virker som om (gjennom forum i USA som skrevet over, og andres erfaringer, mine inkludert) at vi er bedre stilt her i Norge med 5 års lovfestet reklamasjonsrett, kontra USA hvor det vel er opp til hver enkelt produsent å gi garanti på varene de produserer.

Fra Federal Trade Commision: 

"Written Warranties

Although not required by law, written warranties come with most major purchases."

Se link:

https://www.consumer.ftc.gov/articles/0252-warranties

Dette er vel forskjellig fra 5 års lovfestet reklamasjonsrett, eller hva?

TorgeirH

TorgeirH

Basert på egne erfaringer så fastholder jeg at forhandlere i USA er mye mer serviceinnstilt ved reklamasjoner enn i Norge.

Det er vel dette som er essensen i uenigheten. Det kan godt være du har vært heldig og fått god service, men én svale gjør ingen sommer. Det virker som om (gjennom forum i USA som skrevet over, og andres erfaringer, mine inkludert) at vi er bedre stilt her i Norge med 5 års lovfestet reklamasjonsrett, kontra USA hvor det vel er opp til hver enkelt produsent (?) å gi garanti på varene de produserer.

Fra Federal Trade Commision: 

"Written Warranties

Although not required by law, written warranties come with most major purchases."

Se link:

https://www.consumer.ftc.gov/articles/0252-warranties

Dette er vel forskjellig fra 5 års lovfestet reklamasjonsrett, eller hva?

TorgeirH

TorgeirH

Det er vel dette som er essensen i uenigheten. Det kan godt være du har vært heldig og fått god service, men én svale gjør ingen sommer. Det virker som om (gjennom forum i USA som skrevet over, og andres erfaringer, mine inkludert) at vi er bedre stilt her i Norge med 5 års lovfestet reklamasjonsrett, kontra USA hvor det vel er opp til hver enkelt produsent (?) å gi garanti på varene de produserer.

• Create New...