Jump to content

Edit History

NovaMan

NovaMan

Hei

Når jeg fikk båten på vannet i forrige uke så merket jeg at det var tungt å få satt båten i revers. I dag testet jeg litt mer, og etter 3-4 gearskift så røk kabelen. Jeg skjønner at båten må opp for at jeg skal få skiftet denne, men så er det slik at det er tilnærmet umulig å komme til på innsiden av akterspeilet der gearkabelen går gjennom transom'en. Eneste stedet jeg kommer til er der hvor kabelen går inn i en lang gummislange som igjen er skrudd fast i transom'en.

Hva er trikset for å få skiftet kabelen? Trekker jeg først ut den gamle og så forsøker å dytte den nye gjennom gummislangen fra innsiden, eller er det mulig å tape sammen gammel og ny kabel og trekke disse ut fra utsiden. Evt. motsatt vei? Noen som har gjort tilsvarende og kan dele erfaringer? 

NovaMan

NovaMan

Hei

Når jeg fikk båten på vannet i forrige uke så merket jeg at det var tungt å få satt båten i revers. I dag testet jeg litt mer, og etter 3-4 gearskift så røk kabelen. Jeg skjønner at båten må opp for at jeg skal få skiftet denne, men så er det slik at det er tilnærmet umulig å komme til på innsiden av akterspeilet der gearkabelen går gjennom transom'en. Eneste stedet jeg kommer til er der hvor kabelen går inn i en lang gummislange som igjen er skrudd fast i transom'en.

Hva er trikset for å få skiftet kabelen? Trekker jeg først ut den gamle og så forsøker å dytte den nye gjennom gummislangen fra innsiden eller er det mulig å tape sammen gammel og ny kabel og trekke disse ut fra utsiden. Noen som har gjort tilsvarende og kan dele erfaringer? 

NovaMan

NovaMan

Hei

Når jeg fikk båten på vannet i forrige uke så merket jeg at det var tungt å få satt båten i revers. I dag testet jeg litt mer, og etter 3-4 gearskift så røk kabelen. Jeg skjønner at båten må opp for at jeg skal få skiftet denne, men så er det slik at det er tilnærmet umulig å komme til på innsiden av akterspeilet der gear kabelen går gjennom transom'en. Eneste stedet jeg kommer til er der hvor kabelen går inn i en lang gummislange som igjen er skrudd fast i transom'en.

Hva er trikset for å få skiftet kabelen? Trekker jeg først ut den gamle og så forsøker å dytte den nye gjennom gummislangen fra innsiden eller er det mulig å tape sammen gammel og ny kabel og trekke disse ut fra utsiden. Noen som har gjort tilsvarende og kan dele erfaringer? 

• Create New...