Jump to content

Edit History

mons

mons

Takker for gode tips og engasjement.

Jeg synes temperaturen endret seg litt rykkvis og kunne ikke la være å tro at det burde være termostatfeil selv om termostaten er ny.

Synes også at det var rart om den var montert med for stor propell.

Valgte å ta ut termostaten og fikk litt av en overraskelse.

Termostaten er står bak et loddrett lokk på blokka 20 cm under toppen av ekspansjonstanken. Når jeg åpnet lokket var det ikke vann bak det.

Tok ut termostaten og kjørte 4 timer på 2300 omdreininger. Temperaturen holdt seg da stabil på ca 80 grader.

Telefon til min venn i Søgne Motorservice lenge etter stengetid.

Det er riktig at det ikke skal være hull i termostaten til en "pilotgjennomstrømning", men det skal være en liten kanal i blokka som sørger for dette.

I morra borer jeg 3 mm hull i termostaten og setter den inn igjen.

I tillegg oppdaget vi at hvis vi gir gass direkte på motoren får vi 2800 o/min i gir, og det gir jo mange svar.

Hanto - Vet ikke hva som er grunnmotoren, men denne gangen kan et se ut for at en tett kanal i blokka kan være årsaken. Da betyr det vel litt hvem som har utformet kanalen og løsningen?

mons

mons

Takker for gode tips og engasjement.

Jeg synes temperaturen endret seg litt rykkvis og kunne ikke la være å tro at det burde være termostatfeil selv om termostaten er ny.

Synes også at det var rart om den var montert med for stor propell.

Valgte å ta ut termostaten og fikk litt av en overraskelse.

Termostaten er står bak et loddrett lokk på blokka 20 cm under toppen av ekspansjonstanken. Når jeg åpnet lokket var det ikke vann bak det.

Tok ut termostaten og kjørte 4 timer på 2300 omdreininger. Temperaturen holdt seg da stabil på ca 80 grader.

Telefon til min venn i Søgne Motorservice lenge etter stengetid.

Det er riktig at det ikke skal være hull i termostaten til en "pilotgjennomstrømning", men det skal være en liten kanal i blokka som sørger for dette.

I morra borer jeg 3 mm hull i termostaten og setter den inn igjen.

I tillegg oppdaget vi at hvis vi gir gass direkte på motoren får vi 2800 o/min i gir, og det gir jo mange svar.

• Create New...