gruff Startet 3.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2005 Ved sjøsetting i vår virket alle instrumentene fint (VP AQAD 31) Først datt turtelleren på SB motor ut, så sluttet turtelleren på BB motor å virke, samtidig som alarmlyset for lading og vanntemp begynte å lyse, og til slutt datt nåla på tempmåler, SB til 0. Kan ikke se at det er noen direkte dårlige kontakter noen steder, og de instrumentene som virker, viser riktig så langt jeg kan se. Turtellerene kommer av og til inn igjen, noen ganger til ca riktig turtall, noen ganger ca 1/2 av riktig. Det kan se mistenkelig ut som en jordingsfeil, men jeg kan liksom ikke helt se hvordan det kan være heller. Noen som har opplevd lignende? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2005 Jeg hadde noe lignende på mine 41A motorer. Der var dårlig kontakt i en ledningssikring i motorens koblingsboks. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Måke Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Har VP 2020. Turteller og timeteller har tatt kvelden. Tror spg. til instrumentet skal komme fra W på generatoren. Spg. her og ved instrumentet måler 7volt. Er dette riktig spg.?? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 W-uttaket er vekselstrøm (tatt ut før likeretteren i dynamoen) og ofte har turtelleren en 12V likestrømstilførsel i tillegg. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Håp Svart 10.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2008 Noen av symptomene kan tyde på slurende reim, men det er kanskje for enkelt? Fått olje på reimene? Slakke reimer? Det er ihvertfall enkelt å sjekke før alle kontaktpunkter gjennomgås grundig. Sitér dette innlegget Link to post
Måke Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Forstår nå at W er vekselstrømsiden. Her måler jeg 15.8v uavhengig av turtall. Denne spg. måler jeg også ved turtelleren. Vifterem er stram, og ladingen på batteripolene viser 14.24 v. Skal ikke spg. på W variere med turtallet? I så fall må det vel være dynamoen som er problemet. Eller hva??? Timetelleren som sitter i samme instrumentet fungerer gjerne noen minutter hvert år. Men følger tydligvis med, for den viser det antall timer jeg logger manuelt . Men det behøver jo ikke være sammenheng mellom feilene på disse instrumentene. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Spenningen på W-uttaket vil ikke variere med turtallet. Det er vekselspenningen som reguleres konstant og likespenningen blir da også konstant men noe lavere enn vekselspenningen. Frekvensen på vekselspenningen endrer seg med turtallet og det er frekvensen som turtelleren finner turtallet fra. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Måke Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Takk skal du ha SveinHa. Da er det nok instrumentet som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.