aebi
Brigg skrev for 3 timer siden:Det ble en særdeles urolig kveld i gjestehavna her i Ålesund. Ikke pga fyll og bråk og høy musikk og sånt. Men fordi "alle" med båt her i Ålesund var ute og så på slinningsbålet som brant i går kveld. Og så måtte også alle innom Brosundet for å se og bli sett. Særlig rundt midnatt når bålbrenningen gikk mot slutten var det veldig mange båter, fra vannscootere til femtifotere, som gikk frem og tilbake gjennom sundet her.
Det blir ikke runding av Statt i dag. Jeg har snakket med flere som har erfaring med denne overfarten. Når tilbakemeldingen er "det er selvfølgelig mulig å komme rundt med de varslene som foreligger, men jeg ville ha ventet", da er det best å vente tenker jeg.
Men slik meldingene ser ut nå blir det en mulighet tirsdag formiddag. Og om meldingene stemmer ser det ut som om det blir silkeføre over.
Foreslår at du går Vartdalsfjordet sørover, så slipper du motsjø ut forbi Fosnavågen. En stans på Haugsholmen er å anbefale.
BunkerOil har to tankstasjoner på sørsiden av byen, og har kjørt store reklamekampanjer i Sunnmørsposten om rett dieselkvalitet.
Ellers har du en grei gjestehavn i Langevåg (suløen.no). Med en 300 meters spasertur til Devoldfabrikken med sine mange outlet-butikker kan kanskje mandagen bli en grei ventedag.