Jump to content

Edit History

Bay_liner

Bay_liner

Litt av en tur du tilbakelegger.

Div kuriositeter, Holmsbu og Hurumlandet / Hurum kommune + Røyken tom Slemmestad blir slått sammen med Asker i 2019 eller 2020.

Litt synd du ikke tok turen litt lenger inn i fjorden fra Holmsbu til Svelvik (Nå Vestfold, snart Drammen) så ville du fått et inntrykk av den lokale varianten av Saltstraumen. 

På dager med heftig utadgående tidevannstrøm og ettermiddagsbris i motsatt retning kan den være - interessant...

Svelvik er også et fint litet sted med sørlandsbypreg og er i den sammenheng større enn Holmsbu men en må egentlig på land for å få riktig inntrykk av Svelvik.

Anywayhow som de sier der jeg av og til oppholder meg, god tur videre.

Bay_liner

Bay_liner

Litt av en tur du tilbakelegger.

Div kuriositeter, Holmsbu og Hurumlandet / Hurum kommune + Røyken tom Slemmestad blir slått sammen med Asker i 2019 eller 2017.

Litt synd du ikke tok turen litt lenger inn i fjorden fra Holmsbu til Svelvik (Nå Vestfold, snart Drammen) så ville du fått et inntrykk av den lokale varianten av Saltstraumen. 

På dager med heftig utadgående tidevannstrøm og ettermiddagsbris i motsatt retning kan den være - interessant...

Svelvik er også et fint litet sted med sørlandsbypreg og er i den sammenheng større enn Holmsbu men en må egentlig på land for å få riktig inntrykk av Svelvik.

Anywayhow som de sier der jeg av og til oppholder meg, god tur videre.

• Create New...