Jump to content

Edit History

MichaelI

MichaelI

Gullfisk skrev 5 minutes ago:

Dette har ikke jeg noe greie på, men en tanke som slo meg og et skudd i blinde:

Jeg har målt turbotrykk på deplasementbåt, og det avviker totalt fra kurve for turbotrykk i manual, av den enkle grunn at båten er lettdrevet i skroghastighet. Det ga tilnærmet 0 turbotrykk til båten begynte å sette seg, og gå ut av skroghastighet, da kom trykket for fullt.

Er det noe mulighet for at belastningen med den lette utvekslingen din, er så langt utenfor arbeidsommerådet til denne motoren, at du ikke klarer å drive turbo fort nok med den eksosen som blir generert med den lette belastningen????

 

Hei,

 

Ikke en dum tanke, å har ikke så mye peiling på dette jeg heller. Motoren bør fortsatt kaste denne båten opp av vannet. Maks moment har den allerede ved rundt 2200 rpm, samt 0,7-1 bar burde overgå den gamle volvo motoren på 123hk til gangs. Motoren virker treg hele veien til å være en moderne 250hk. Det blir jo helt klart bare synsing fra min side, men sammenligner utelukkende med den gamle motoren som jobbet under akkurat samme omstendigheter.

 

Planen har hele veien vært å byttet utveksling til 1.78, men ser ikke for meg at motoren plutselig blomstrer ved at jeg bytter slik den er nå.

MichaelI

MichaelI

Gullfisk skrev 1 minute ago:

Dette har ikke jeg noe greie på, men en tanke som slo meg og et skudd i blinde:

Jeg har målt turbotrykk på deplasementbåt, og det avviker totalt fra kurve for turbotrykk i manual, av den enkle grunn at båten er lettdrevet i skroghastighet. Det ga tilnærmet 0 turbotrykk til båten begynte å sette seg, og gå ut av skroghastighet, da kom trykket for fullt.

Er det noe mulighet for at belastningen med den lette utvekslingen din, er så langt utenfor arbeidsommerådet til denne motoren, at du ikke klarer å drive turbo fort nok med den eksosen som blir generert med den lette belastningen????

 

Hei,

 

Ikke en dum tanke, å har ikke så mye peiling på dette jeg heller. Motoren bør fortsatt kaste denne båten opp av vannet. Maks moment har den allerede ved rundt 2200 rpm, samt 0,7-1 bar burde overgå den gamle volvo motoren på 123hk til gangs. Motoren virker treg hele veien til å være en moderne 250hk. Det blir jo helt klart bare synsing fra min side, men sammenligner utelukkende med den gamle motoren som jobbet under akkurat samme omstendigheter.



×
×
  • Create New...