Jump to content

Edit History

Petterøe

Petterøe

Hei, jeg er ingen kyndig verkstedmann, men din situasjon minner meg om en kamerat som hadde akkurat samme symptomene på sin AQAD 41 ( og han er mekaniker). Han kjørte ikke eksos gjennom drev, men på separat eksosopplegg med separat "potte". Båten gikk villig opp til et visst turtall (båten var i plan), men ville ikke opp de siste 20-30%, men spydde istedenfor røyk. Han feilsøkte, og mente det var turboen som hadde feilen. Skiftet turbo, og hadde samme feilen, fikk atter en ny turbo, samme feil.

Etter mange grå hår fant han til slutt feilen. En av "veggene" internt i eksospotta hadde løsnet, og kommet ut av posisjon, som igjen medførte at eksosavgang ble forhindret. Han skifta potte, og båten gikk bedre enn noen gang.

Bare et innfall fra meg. Håper du finner ut av dette!

Petterøe

Petterøe

Hei, jeg er ingen kyndig verkstedmann, men din situasjon minner meg om en kamerat som hadde akkurat samme symptomene på sin AQAD 41 ( og han er mekaniker). Han kjørte ikke eksos gjennom drev, men på separat eksosopplegg med separat "potte". Båten gikk villig opp til et visst turtall (båten var i plan), men ville ikke opp de siste 20-30%, men spydde istedenfor røyk. Han feilsøkte, og mente det var turboen som hadde feilen. Skiftet turbo, og hadde samme feilen, fikk atter en ny turbo, samme feil.

Etter mange grå hår fant han til slutt feilen. En av "veggene" internt i eksospotta hadde løsnet, og kommet ut av posisjon, som igjen medførte at eksosavgang ble forhindret. Bare et innfall fra meg dette. 

Håper du finner ut av dette!

• Create New...