Jump to content

Edit History

MichaelI

MichaelI

Gullfisk skrev 8 minutter siden:

Jeg får ikke tanken om eksossiden av turbo ut av hodet, men det blir vel flere spørsmål enn tips:smiley:.

Hvis FNM skal yte mer effekt ved 2000 enn volvo ved 3700, så forutsetter vel det at den får en tung nok propell, ellers tar du vel ut akkurat det samme som volvoen ga ved 2000?

Ved 3500 kan den maksimalt yte 210, men med samme gir og propell som volvo, tar du vel bare ut 123hk?

Gir dette eksos og varme nok til å drive turbo fort nok til dieselmengden, dere som kan dette?

Hvis hele luftsiden og turbo er sjekket, og den fortsatt ikke gir trykk nok, snurrer den ikke for sakte da?

Samtidig får den jo diesel nok virker det som, men drivlinja vet du jo er feil til denne motoren. Skudd i blinde med større propell/annen utveksling for å se respons??

Uten at jeg har noe peiling på akkurat dette, så kan jeg være enig, kanskje :giggle: Men tenker at motoren bør ikke yte dårligere enn volvoen, å det gjør den jo! Båten er ikke en gang i plan, så noe motstand må den ha. Har jo ingen mulighet å "måle" belastningen på motoren heller. Blir fort dyrt å kjøpe annet undervannshus osv bare for å prøve. Ingen i mitt område som har sånt liggende som jeg kan låne heller dessverre :(

 

Hadde jeg f.eks tunet den gamle volvoen, så hadde det jo vært motstand nok til å hente ut mer effekt enn 123hk, det er 100% sikkert :) 

 

Hadde uansett vært veldig morro å testet ut, men blir litt vanskelig siden jeg ikke har tilgang på annen utveksling eller propeller.

MichaelI

MichaelI

Gullfisk skrev 5 minutter siden:

Jeg får ikke tanken om eksossiden av turbo ut av hodet, men det blir vel flere spørsmål enn tips:smiley:.

Hvis FNM skal yte mer effekt ved 2000 enn volvo ved 3700, så forutsetter vel det at den får en tung nok propell, ellers tar du vel ut akkurat det samme som volvoen ga ved 2000?

Ved 3500 kan den maksimalt yte 210, men med samme gir og propell som volvo, tar du vel bare ut 123hk?

Gir dette eksos og varme nok til å drive turbo fort nok til dieselmengden, dere som kan dette?

Hvis hele luftsiden og turbo er sjekket, og den fortsatt ikke gir trykk nok, snurrer den ikke for sakte da?

Samtidig får den jo diesel nok virker det som, men drivlinja vet du jo er feil til denne motoren. Skudd i blinde med større propell/annen utveksling for å se respons??

Uten at jeg har noe peiling på akkurat dette, så kan jeg være enig, kanskje :giggle: Men tenker at motoren bør ikke yte dårligere enn volvoen, å det gjør den jo! Båten er ikke en gang i plan, så noe motstand må den ha. Har jo ingen mulighet å "måle" belastningen på motoren heller. Blir fort dyrt å kjøpe annet undervannshus osv bare for å prøve. Ingen i mitt område som har sånt liggende som jeg kan låne heller dessverre :(



×
×
  • Create New...