Jump to content

Edit History

MichaelI

MichaelI

tedd skrev for 7 timer siden:

Hvis den motoren du hadde var 123 hk. på 3800 n/min å du har samme utveksling ennå  så trenger den nye motoren å jobbe mindre enn 123 hk

på 3400 n/min som du sier du får. Hvis du ser på kurvene til motoren der du leser av ladetrykket  så står vell og hk eller KW/t der og hva det var på i forhold til N/min. De kurvene viser nok en hel del mer kraft enn du tar ut  med din utveksling.

 

For og forklare enkelt du kjører bilen din med  1700 n/min i motbakke den begynner å miste turtall. der har du høgt ladetryk  Du kjører bilen din med 1700 n/min på en flat vei eller slakk nedover da vil du ha et mye lavere ladetrykk på samme turtall. Kanskje over 50% lavere.

 

I boka til den gamle motoren din står maks  mottrykk på eksosen som 0,1 bar hvis eg husker rett. Eg har en lik denne og har 90mm eksos. og har i overkant av o,1.

Hadde eg satt 250 hk. i min båt uten å forandre eksosen hadde eg hatt svartrøyk.

 

Vet ikke hvor stort utløpet ditt er ,men siden du har sjekka alt på luftsiden å turboen er ny å ser det ut til  etter mitt maskinisthode at dette

er for stor motstand på eksosen.

Enten pga. feil dim. eller noe som blokkerer.

  

 

Er enig med oppsummeringen din, men om jeg hadde gitt flat pedal med den bilen på flat mark, så hadde jeg nådd maks turtall/hastighet! Det gjør jeg ikke med båten, her når jeg bare 3400 som nevnt. Båten er ikke i plan så motoren har med andre ord nok å jobbe med skulle man tro. Eksosrøret og adapterplaten er byttet i den dimensjonen motoren ble levert med. Motoren blir også levert til volvo DP drev, så tror ikke det er her problemet ligger. Hverken italia (produsent) eller Arild (importør) har sagt noe om dette når jeg har snakket med dem.

 

Hvem vet, er takknemlig for alle synspunkter. Får det bare ikke til å stemme at denne skal gå dårligere enn den gamle motoren under akkurat samme forutsetninger.

MichaelI

MichaelI

tedd skrev for 7 timer siden:

Hvis den motoren du hadde var 123 hk. på 3800 n/min å du har samme utveksling ennå  så trenger den nye motoren å jobbe mindre enn 123 hk

på 3400 n/min som du sier du får. Hvis du ser på kurvene til motoren der du leser av ladetrykket  så står vell og hk eller KW/t der og hva det var på i forhold til N/min. De kurvene viser nok en hel del mer kraft enn du tar ut  med din utveksling.

 

For og forklare enkelt du kjører bilen din med  1700 n/min i motbakke den begynner å miste turtall. der har du høgt ladetryk  Du kjører bilen din med 1700 n/min på en flat vei eller slakk nedover da vil du ha et mye lavere ladetrykk på samme turtall. Kanskje over 50% lavere.

 

I boka til den gamle motoren din står maks  mottrykk på eksosen som 0,1 bar hvis eg husker rett. Eg har en lik denne og har 90mm eksos. og har i overkant av o,1.

Hadde eg satt 250 hk. i min båt uten å forandre eksosen hadde eg hatt svartrøyk.

 

Vet ikke hvor stort utløpet ditt er ,men siden du har sjekka alt på luftsiden å turboen er ny å ser det ut til  etter mitt maskinisthode at dette

er for stor motstand på eksosen.

Enten pga. feil dim. eller noe som blokkerer.

  

Er enig med oppsummeringen din, men om jeg hadde gitt flat pedal med den bilen på flat mark, så hadde jeg nådd maks turtall/hastighet! Det gjør jeg ikke med båten, her når jeg bare 3400 som nevnt. Båten er ikke i plan så motoren har med andre ord nok å jobbe med skulle man tro. Eksosrøret og adapterplaten er byttet i den dimensjonen motoren ble levert med. Motoren blir også levert til volvo DP drev, så tror ikke det er her problemet ligger. Hverken italia (produsent) eller Arild (importør) har sagt noe om dette når jeg har snakket med dem.

 

Hvem vet, er takknemlig for alle synspunkter. Får det bare ikke til å stemme at denne skal gå dårligere enn den gamle motoren under akkurat samme forutsetninger.

 



×
×
  • Create New...