Jump to content

Edit History

MichaelI

MichaelI

  Gullfisk skrev On 17.5.2018 at 12.46:

Støtter Chiefengineer her, så lenge motor er urørt i mellomtiden. Ville sjekket alt fra drivstofflinje, avgassløp, lufttilførsel og riktig utveksling/propell en gang til, selv om jeg mente det var riktig, før jeg tok ut eller åpnet noe på motor. Det er fort gjort å overse feil på ting man er sikker på er riktig, er min erfaring.

Vis hele sitatet  

Denne motoren var ny når vi fikk den. Hadde kun vært prøve montert i en annen båt. Om den noen gang har virket tviler jeg sterkt på.

 

Alt du nevner er trippelsjekket. 

 

Nå har vi i tillegg satt på nytt drev med 1.78 utveksling kontra det gammle med 2.30 utveksling. Dette skal bli mye mer korrekt i forhold til denne motoren.

 

Vi får nå ca. 1900o/min på full gass, mot 3100o/min med 2.30 utveksling. Dette forteller meg at turtallet har gått ned ca. tilsvarende forandringen i utveksling.

 

Er 100% sikker på at denne motoren ikke yter mer enn rundt 90hk pdd. Veien videre aner jeg ikke.

MichaelI

MichaelI

  Gullfisk skrev On 17.5.2018 at 12.46:

Støtter Chiefengineer her, så lenge motor er urørt i mellomtiden. Ville sjekket alt fra drivstofflinje, avgassløp, lufttilførsel og riktig utveksling/propell en gang til, selv om jeg mente det var riktig, før jeg tok ut eller åpnet noe på motor. Det er fort gjort å overse feil på ting man er sikker på er riktig, er min erfaring.

Vis hele sitatet  

Denne motoren var ny når vi fikk den. Hadde kun vært prøve montert i en annen båt.

 

Alt du nevner er trippelsjekket. 

 

Nå har vi i tillegg satt på nytt drev med 1.78 utveksling kontra det gammle med 2.30 utveksling. Dette skal bli mye mer korrekt i forhold til denne motoren.

 

Vi får nå ca. 1900o/min på full gass, mot 3100o/min med 2.30 utveksling. Dette forteller meg at turtallet har gått ned ca. tilsvarende forandringen i utveksling.

 

Er 100% sikker på at denne motoren ikke yter mer enn rundt 90hk pdd. Veien videre aner jeg ikke.



×
×
  • Create New...