ThomasG Startet 3.Juli.2005 Del på Facebook Startet 3.Juli.2005 (redigert) I utgangspunktet skeptisk til kjemikalier på Biltema da det er mye dårlig kvalitet, f.eks lakkprodukter. Men noen som har erfaring med 2-taktsoljen deres? http://www.biltema.no/products/product.asp...4&iItemId=82880 Litt mer fornuftig pris enn om du handler på den lokale bensinstasjonen... Redigert 3.Juli.2005 av ThomasG (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 3.Juli.2005 Del på Facebook Svart 3.Juli.2005 Lurer på det samme... BRuker Biltema's 2takt olje på vår 115hk Johnson. Skal prøve en annen olje siden motoren er litt vrien å starte etter at vi gikk over til Biltema's olje Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
goggen Svart 4.Juli.2005 Del på Facebook Svart 4.Juli.2005 Jeg brukte lenge Biltemas 2T olje på min 115 hk Johnson og har ingen grunn til å tro at det ikke var en OK olje. Etterhvert gikk jeg over til 2T olje fra Shell da jeg syntes den gav noe mindre røyk. Kan selvfølgelig vært innbilning fra min side, men jeg fant ut at de hundrelappene jeg sparte på totaktsolje ikke ble den helt store summen uansett, og når jeg da var fornøyd med den fra Shell - vel vel. Biltemas olje er jo også produsert etter internasjonal standard så jeg tror nok ikke det er noen risiko å bruke den - motoren min gikk like bra uansett hvilken olje jeg hadde på. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
bolla Svart 4.Juli.2005 Del på Facebook Svart 4.Juli.2005 fant ut etter mye om og men ut at oljen fra biltema var produsert i mexico...dette ut ifra tcw3 godkjennings nummeret...men det var ikke lett å få det nr nei...olja er grei den men ryker en del på tomgang... pennzoils halvsyntetiske er faktisk værre på røyk... og gir mer prob og fusking på surkjøring...synes biltema olja er grei ut ifra pris... men går nå over til biolube fra Castrol da jeg har fått god pris og den brenner renere.. Sitér dette innlegget Link to post
hoistthesails Svart 4.Juli.2005 Del på Facebook Svart 4.Juli.2005 (redigert) Hei. Jeg har en trimma vetteran vespa moped. Først brukte jeg en billig 2-T olje (fra Statoil tror jeg). Etter kort tids bruk, varmskjærte den seg. Etter tips fra en kolega - mc-mekanikker byttet jeg til full-syntetisk olje (Pennzoil synstream). Dette fungerte bra helt til jeg måtte be om olje på shell. Da skjærte den seg igjenn. Derfor er jeg tilhenger av bra og dyr 2T-olje. Redigert 4.Juli.2005 av hoistthesails (see edit history) Sitér dette innlegget Vet du hva? Når det nappær ska du dra Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.