Jump to content

Noen som har erfaring med analog til NMEA konverter?

Napoli

Recommended Posts

Jeg leker med tanken på å la Garminen vise all informasjonen som er tilgjengelig på Nimbusen - og få et "helt rent" dashbord. Er det noen som har erfaring med produkter som actisense eller lignende?

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Jeg tenkte på en variant som kan ta de analoge signalene fra maskinen og dytte de inn i plotteren. Fungerer løsningen bra - og gjerne så bra at jeg kan kaste ut de gamle instrumentene?

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Eg har 2 stk EMU-1 ombord, dei står oppkopla med turtellersignal, temp, oljetrykk og tankmåling på ein dobbelinstallasjon KAMD 42 / 43.

Det fungerer heilt greit, men eg saknar og har etterlyst muligheter for å kalibrera visning av tankmålar og motorinstrument.

Slik det fungerer med dagens software kan du kun velgja blandt forhåndsdefinerte instrumenttypar, det er kun turtalssignalet som er kalibrerbart.

Dette medfører litt for store avvik frå realiteten, spesielt på tankmålarane.

Havlengt skrev for 7 timer siden:

Til trådstartar;

Du vil få eit greit supplement til orginalinstrumentering med EMU-1, men eg ville ikkje ha demontert dei orginale instrumenta.

Mulig dette ikkje er intensjonen heller, men eg tolka det fyrste innlegget slik.

Håpet var å endre litt, sette inn en 4 delt vdo og beholde Volvo Penta original tur-/timeteller. Så kan heller Garminen ta den ordentlige visningen og evt alarmer.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...