Napoli Startet 24.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2017 Jeg leker med tanken på å la Garminen vise all informasjonen som er tilgjengelig på Nimbusen - og få et "helt rent" dashbord. Er det noen som har erfaring med produkter som actisense eller lignende? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Gunga Din Svart 24.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2017 (redigert) jeg har to Actisenser ombord......begge omvandler NMEA 0183 til 2000 en (NGW-1-ISO) for vindinstrument / logg / ekolodd og den andre (NGW-1-ISO-AIS) fra AIS transpondern jeg har ytterligere en Actisense...på 'to do'-listen, en EMU-1 for konvertering av analog motordata til NMEA 2000 Redigert 24.Juni.2017 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2017 Actisense har veldig mange forskjellige. jeg har en optisk kobling mellom plotteren og en laptop der jeg kjører NMEA 0183 data. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Napoli Svart 24.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2017 Jeg tenkte på en variant som kan ta de analoge signalene fra maskinen og dytte de inn i plotteren. Fungerer løsningen bra - og gjerne så bra at jeg kan kaste ut de gamle instrumentene? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Gunga Din Svart 24.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2017 min løsning funker super........finnes ikke noen anledningen å skifte ut det gamle som funker men det du er på jakt etter.....er EMU-1 el likn ........og det har jeg ikke noen erfaring med 'so far' .....men skall skaffe Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Havlengt Svart 24.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2017 Eg har 2 stk EMU-1 ombord, dei står oppkopla med turtellersignal, temp, oljetrykk og tankmåling på ein dobbelinstallasjon KAMD 42 / 43. Det fungerer heilt greit, men eg saknar og har etterlyst muligheter for å kalibrera visning av tankmålar og motorinstrument. Slik det fungerer med dagens software kan du kun velgja blandt forhåndsdefinerte instrumenttypar, det er kun turtalssignalet som er kalibrerbart. Dette medfører litt for store avvik frå realiteten, spesielt på tankmålarane. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2017 Vet du ville tankmålertyper som støttes? Vad med tempmåler ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Havlengt Svart 24.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2017 VDO, Faria og US Marine etter hukommelsen. VDO har både EU og US utførelse. ( omvendt motstandsbilde ) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 24.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Mox1 Svart 24.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2017 Her er et eksempel på det trådstarter etterspør : Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 Takk Havlengt Tror det er VDO jeg har...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Havlengt Svart 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 Til trådstartar; Du vil få eit greit supplement til orginalinstrumentering med EMU-1, men eg ville ikkje ha demontert dei orginale instrumenta. Mulig dette ikkje er intensjonen heller, men eg tolka det fyrste innlegget slik. Sitér dette innlegget Link to post
hanAre Svart 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 har ikke erfaring men lurer selv på å skaffee et sånt, http://www.albacombi.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 Ser grei ut den der, men fungerer den i parallell med orginale instrument eller må den ha signalet for seg sjølv? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 25.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 Havlengt skrev for 7 timer siden: Til trådstartar; Du vil få eit greit supplement til orginalinstrumentering med EMU-1, men eg ville ikkje ha demontert dei orginale instrumenta. Mulig dette ikkje er intensjonen heller, men eg tolka det fyrste innlegget slik. Håpet var å endre litt, sette inn en 4 delt vdo og beholde Volvo Penta original tur-/timeteller. Så kan heller Garminen ta den ordentlige visningen og evt alarmer. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Napoli Svart 25.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 Forresten - hvorfor ikke bare hive ut alt det gamle og kun ha plotter med info? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Havlengt Svart 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 - Greit å ha ein referanse om du skulle tvila på det eine systemet. - Kva om Garmin / EMU / styrestraum konkar ut under seglas..? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 hanAre skrev for 5 timer siden: har ikke erfaring men lurer selv på å skaffee et sånt, http://www.albacombi.com/ Jeg har den og den fungerer parallelt med de analoge instrumentene... Har forøvrig fungert fint i et par år nå Sitér dette innlegget Link to post
riskyrasmussen Svart 29.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 alidal skrev On 25.6.2017 at 21.47: Jeg har den og den fungerer parallelt med de analoge instrumentene... Har forøvrig fungert fint i et par år nå Var det kurrant å installere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.