sunny 73 Startet 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2017 En på brygga skal kanskje selge thypoonen sin,syntes det er en fin båt men har ikke hørt så mye om den båten før. Snakket om ca 1,5 mill .for den 2000 modell. noen med kunnskap om den båten som kunne tenkt og dele med meg?. Hvordan er disse i forhold til for eksempel. v42 ? Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 Noe av det bedre Windy har levert.! Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2017 Flott båt! Har ikke vært ombord i en Thypoon, men utfra bilder ser den ut til å ha større uteplass, men kanskje litt trangere under dekk? Mindre skap plass ifohold til V42 og 2 små bad i stede for et stort, personlig synes jeg 2 bad er en uting i båt under 50fot.. Både Thypoon og V42 kunne du få med aksel og drev. Vi valgte V42 pga god fordeling mellom uteplass og plass under dekk og lagringsplass (drev versjon) Thypoon var ikke på "lista" vår pga skjelden tilsalgs... Sitér dette innlegget Link to post
sunny 73 Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Ja er ikke lett dette. Hvordan er sjø egenskapene på disse båtene ? Syntes det er flotte båter noe som v42 er også. Vanskelig og finne noe info om typhoon. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 (redigert) Da vi hadde Windy 37 vurderte vi å bytte til Typhoon. Syntes vel at 2 mill var mye for en båt som i prinsippet bare hadde litt mer plass rundtomkring og ett bad mer enn i GMen. kom aldri så langt at det ble prøvekjøring. jeg har en bekjent med Typhoon som er bygd om til 2xD6 350 på drev. De er superfornøyde. Windy kvalitet er og blir Windy kvalitet (ihvertfall de som er lagd i Arendal). Eldre typhooner har rett aksling og store tunge motorer. Det gjør den dyr i drift - men enklere vedlikehold på drivsystemet. Men 20 år gamle marinemotorer er og blir en sjangse å ta da. Så det hele koker vel ned til hva man må betale og om man er villige til å ta risikoen. Særlig om det er EDC elektronikk på motorene (elektroniske girspaker) ville jeg vært skeptisk - etterhvert blir deletilgangen begrenset på disse databoksene. Windy 42 er en smal kjøremaskin. Typhoon med aksling er et tungt lokomotiv. Bomessig synes jeg 42en er litt knotete innredet med to små stikkabiner og en salong med kjøkkenet i som kan res opp. Skulle jeg lagt 1,5 mill på Windy i dag hadde jeg valgt 37Grand Mistral (igjen). Mye båt for pengene og en fantastisk god båt. Redigert 26.Juni.2017 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sunny 73 Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Ja begynner jo og bli noen år men motormessig er jeg ikke redd for med Volvo 63 motorer på under 1000 timer. Har alltid hatt drev og er litt sugen på og prøve aksler en gang med det må ta med seg av positive/negative ting. Er på utkikk etter en båt som hele familien kan se framover i samt sjø sterk da unger/ kone ikke er det. Har sett på v 42 også men usikker på hva som er lurt og satse på . Og litt tanker ang.kalesje båt men syntes det blir bedre plass i de enn lukket . Sitér dette innlegget Link to post
sunny 73 Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Ser det er en på finn også så får sammenligne litt. Hvor mange har blitt produsert av de ? Sitér dette innlegget Link to post
sunny 73 Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Mener 73 motorer ?? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 er ikke V42 oftest levert med drev? Sitér dette innlegget Link to post
sunny 73 Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Jo er som vanligst det. I v42 foretrekker jeg nok drev. Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 W43 er litt lengre og litt bredere. v42 ble levert med kad44/300 i sin tid, W43 var for tung og stor til dette. Drevversjoner, og IPS, kom ifm introduksjonen av VPs D-serie. W43 ble levert med HT. Veldig praktisk, men ser snål ut ift targaversjonen (som er et smykke) og feks 37 HM med HT. Jeg hadde uten tvil valgt W43 framfor v42. Ville sett etter en fra ca 2005 med 2 75-motorer. Da har du et lokomotiv i sjøen, to steinknusere under dørken og Windy-kvalitet uten sidestykke. Sitér dette innlegget Link to post
sunny 73 Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Hva er forandringen etter 2005 modell ? Men det begynner vel og rive godt i lommeboka på en såpass "ny"typhoon ? Hvilken årstall ble de produsert ? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Jeg synes sjøegenskapene på V42 er svært gode, 10tonn og 42fot er stor forskjell på båt på ca. 35fot som jeg hadde tidligere. Har ca 500hk, den sliter litt i tung medsjø, 2 XD6 hadde vært perfekt. Veldig god balanse i en V42, best av konkurentene i følge britiske båtmagasiner som testet disse båtene: Windy 40 Bora, Gobbi 425, Fairline 40 Targa. Den klarer seg rett og slett med litt mindre motorkraft en konkurentene uten at det går utover sjøegenskapene. En overskriften i testen var forresten: Why does the V42 perform so well... ;) Jeg er vel litt i tvil om at jeg hadde valgt W43 klart over V42, men jeg er vel ikke helt objektiv ;) Kvaliteten på engelske båter er god, men er noen detaljer som kunne vært bedre på V42, men pris differansen til W43 kan ikke forsvares synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
sunny 73 Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Det hørtes jo bra ut,skal kanskje se på en v42 til uka. Den sitter det dpe drev på og kad 44. Fine båter begge to. Kvalitetsmessig er de nok bra begge to. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.