Clueless Startet 25.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2017 Jeg har bestemt at dagens daycruiser må skiftes ut. Jeg vil gjerne kjøp en båt mer egnet for fiske tur, men må og passer til dagstur med kone og familie. Har bestemt meg at båten må har utenbords motor, gjerne 200 hester. Båtplass er begrenset ( 7.5 Max lengde og 2.60 Max bredde på båt). Det se ut som beste valg er enten MF 695, Quicksilver 695 PH, Finmaster P7 eller Askeladden P66. Hva mener bp medlemmer er beste valg? Sitér dette innlegget Like all the best things - I'm from Wales Link to post
-morten- Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Kunne tenkt meg P7weekend, men den er for stor for naustet mitt! rekner med jeg bytter ut til en Askeladden P66 Weekend etterhvert. Synes Askeladden har mange praktiske løsninger og solide løsninger og bra materialkvalitet. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kenneth82 Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 (redigert) Var det ikke en sammenligningstest av Finnmaster, Askeladden og Merry Fisher i Båtmagasinet for noen nummer siden? edit; For å svare meg selv titter jeg i bladhylla ? Hadde ikke helt rett, men var inne på noe: Redigert 26.Juni.2017 av Kenneth82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 (redigert) Har hatt 13`modell Askeladden P66 Pilothouse i 4 sesonger, superfornøyd med den, hadde Suzuki DF 150 på den, kan nok greit ha mindre motor men båten passer den veldig godt, den liker litt tyngde bak. Nå hentet jeg ny båt denne denne helgen, en Askeladden P80. Liker veldig godt Askeladden båtene, spes. P-serien. P66èn min hadde et par ting som måtte ordnes på garanti, ingen diskusjoner med Askeladden, kun spørsmål om når det passet best for meg at de hentet båten, sommer/høst, endte opp med at de hentet den på høsten og utbedret den, vinterlagret den og kom ned igjen med den til våren! Syns Finnmaster Pilot 7 ser fin ut, den må vel være klone av A P66 Weekend ser det ut som for meg iallefall, sikkert en fin båt det, den er vel litt større enn P66ène, og du har plass til den på båtplassen din så den hadde nok vært et stykke fremme i køen om det var jeg som skulle velge. Men om du klarer å snike deg til en 770 cm lang båt på plassen din så ville jeg også sterkt vurdert Askeladden P77 Weekend også: ) Ang. kvalitet på Askeladden båtene så har jeg ingenting å utsette, godt bygd og solide løsninger. Men de koster jo noe mer enn flere av konkurrentene da... Redigert 26.Juni.2017 av Cissaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 I det segmentet er der vel også Beneteau Antares 780? Sitér dette innlegget Link to post
TorgeirH Svart 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Vi så på samme type båt i våres og endte opp med en Antares 7.80. Pris, utstyr og plass var det som var utslagsgivende for oss, kontra de andre valgene i klassen. P66 var et av alternativene, men man betalte jevnt over mer for en tilsvarende utstyrt P66 Weekend som gjerne var 2 år eldre enn tilsvarende Antares. Vi endte opp med en 2015 modell 7.80 med 200hk, trimplan, varme, landstrøm og god plass til både fiske og tur, til samme pris som vi måtte ha gitt for en ca 2013 P66 med 140\150 hk med tilsvarende utstyr. Nå vil sikkert noen argumentere for at Askeladden er mer premium enn Beneteau, men vi har ikke oppdaget kvalitetsproblemer med vår båt i hvertfall. Fint i sjøen går den også- Quicksilver sine PH båter var også med i vurderingen, siden vi kom fra en 555PH, men falt rask ut, da de har litt for primitive løsninger. Hvis jeg husker rett har selv ikke 755PH et eget toalettrom (?) slik at huset må evakueres hvis noen krever litt privatliv mens de gjør sitt fornødne. Det er også litt for lite forseggjort inni, ikke simpelt kvalitetsmessig, men lite lagt til rette for å kunne oppholde seg innendørs hvis det blir litt regn, dvs skikkelig sittegruppe og slikt. Men, helt suveren fiskebåt, det er alle Quicksilver PH båtene, med stort akterdekk og gode løsninger utendørs. Merry Fisher og Finnmaster P7 Weekend så fine ut, men det var rett og slett ikke så mange tilgjengelige brukt når vi kjøpte. P7 Weekend var så ny at den ble for dyr med det utstyret vi ønsket, Lykke til med kjøp, og husk å slett finn.no søket ditt når du har signert kontrakten. Drømmebåten har en tendens til å bli lagt ut for salg ca 5 minutter etter du har forpliktet deg til en båt. Sitér dette innlegget Link to post
Clueless Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Beklager for seint response - jeg var utenlands. Mange takk for alle tilbakemelding. Tror jeg skal se nærmere på Merry fisher. Sitér dette innlegget Like all the best things - I'm from Wales Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.