Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

Du kan jo også vurdere Glembring, de lager også gode pottebrennere. Har en 4kW variant av deres ovn selv, uten sløyfe. Hadde valgt med sløyfe om jeg skulle ha kjøpt ny ovn. Lett å fyre opp i, lydløs og gir god varme. Trenger ikke spesielle oppfyringsrutiner, det er bare å vri på regulatoren, vente litt og fyre opp direkte med en peislighter eller lignende (gjør dette hver dag året rundt, bortsett fra den helga det er sommer en gang i slutten av mai). 

Vil med det samme anbefale H-pipe, da tåles det litt vind (har hatt jevn og god fyr i min i storm vindstyrke). Med de enklere formene for pipehatter får du lettere nedslag i pipa, noe som kan slukke flammen (med illeluktende, røykfylt og farlig resultat).

Hakkannen

Hakkannen

Du kan jo også vurdere Glembring, de lager også gode pottebrennere. Har en 4kW variant av deres ovn selv, uten sløyfe. Lett å fyre opp i, lydløs og gir god varme. Trenger ikke spesielle oppfyringsrutiner, det er bare å vri på regulatoren, vente litt og fyre opp direkte med en peislighter eller lignende (gjør dette hver dag året rundt, bortsett fra den helga det er sommer en gang i slutten av mai). 

Vil med det samme anbefale H-pipe, da tåles det litt vind (har hatt jevn og god fyr i min i storm vindstyrke). Med de enklere formene for pipehatter får du lettere nedslag i pipa, noe som kan slukke flammen (med illeluktende, røykfylt og farlig resultat).

• Create New...