joefos Startet 26.Juni.2017 Del på Facebook Startet 26.Juni.2017 Hei, er det noen som har erfaring med kjøp av seil? jeg trenger et forseil genoa til min columbie 66, jeg er ikke en erfaren seiler så lurer litt på hvor folk kjøper seil, eventuelt hvem er rimeligst ? Mvh Joe Eier av columbie 66 22 fot seilbåt- Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Hei, og gratulerer med seilbåt:-) Nye seil bestiller du enklest hos din lokale seilmaker. Det er håndarbeid, og skiller ikke mange kroner mellom leverandørene, ber du om konkurrerende priser er som regel det billigste tilbudet med billigere duk / enklere utførelse enn det dyreste tilbudet. DVs du får det du betaler for... For din båt så kan det være aktuelt å se etter brukt, meld deg for eksempel inn i en gruppe på Facebook som heter 'kjøp og salg av seil og seilutstyr'. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Her kan du få pris online, men har ingen erfaring med firmaet. http://resensails.dk/sejl-priser-columbie-66 Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Enig med Code0, bruk din lokale seilmaker. Det finnes muligheter på nett, f.eks. Fareast sails, men skulle noe bli galt er det så mye lettere når seilmakeren er rundt hjørnet... Ta med de gamle seilene til ham og få sydd nye. Be ham vurdere om det er noen hensikt å fikse på de gamle også for ha som reserve. Sitér dette innlegget Link to post
joefos Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Takk For bra svar :D Kjøpte meg en columbie 66 ! fornøyd som en fisk i vannet. Det eneste som var at jeg var ute og seilet alene heromdagen og kom til og være litt uforsiktig med rulle genoaen (fokken) og klarte og få en rift igjennom hele, så tenker jeg at det sikkert har talt sine siste dager ettersom det er litt eldre. jeg skal ta med seilene opp til min lokale seilmaker for å få en pris samt se om det er noe og ta vare på. Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
joefos Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 shipahoy dette var mye billigere en andre steder jeg har sett :O nesten halvparten av prisen . skal undersøke de litt og se om de har fått noen gode referanser Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Prisen er fin, men jeg vet ikke hvordan kvaliteten er. Jeg burde hatt nye seil selv, så skriv hva du finner ut :-) Sitér dette innlegget Link to post
joefos Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Ja jeg skal prøve et Standard Rullefok til Columbie 66, mest pga prisen, samt så får jeg testet de ut før man kjøper noe mer (eller dyrere). jeg sier ifra hvordan de er ;) Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 27.Juni.2017 Del på Facebook Svart 27.Juni.2017 Det var da bemerkelsesverdig billig ved første øyekast, kursen er ike akkurat fordelaktig nå med oppunder 130 for DKK/NOK. Kanskje det skal betales noe for å få lovlig inn i Norge, og det kan bli aktuelt med en tur for å evere gammelt seil eller hente de nye. Spent på om du blir fornøyd - Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Juni.2017 Del på Facebook Svart 27.Juni.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.