Jump to content

Noen som vil kjøre en fairline 43 southampton-bergen

casie

Recommended Posts

Hei og velkommen til BP ?. Det kunne kanskje vært aktuelt for meg og en viss kjent sørlending her på forumet @Bjørn Løvjomås  

Har litt knapt med tid til å skrive nå, men kort så har vi vært så heldige å fått kjørt noen båter hit og dit de siste årene. Hentet bl.a egen båt i Nederland i 2013.  

Her er en link til noen av turene til Vestlandet jeg har vært så heldig å kjøre.  

Mvh. SAP

Ja skal vurdere det kraftig må bare storme å fikse passet det er utgått på dato
Hva sier @sap_2000 hopper du med ? hadde satt pris på hans selskap da han vet en god del om båttypen
Kan jo være greit å ha en som har gått udenlands før der er jeg blank borsett fra min tid som sjømann i ungdommen men det er leeenge siden nå

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Zitt skrev On 26.6.2017 at 21.04:

For sikkerhet skyld har jeg laget en reiserute.

Det er ikke alltid den korteste veier er den beste. :giggle:

Vil ikke være for bråkjekk her, men det er slett ikke sikkert en slik båt kan bunkre nok til at denne ruten er helt forsvarlig? Det er ikke alltid den lengste veien er den beste heller, med mindre man har seilbåt.. :-)

Redigert av X10an (see edit history)
X10an skrev 10 minutes ago:

Vil ikke være for bråkjekk her, men det er slett ikke sikkert en slik båt kan bunkre nok til at denne ruten er helt forsvarlig? Det er ikke alltid den lengste veien er den beste heller, med mindre man har seilbåt.. :-)

Det var bare et ønske fra min side!

Jo lenger hentetrådene er jo bedre for oss på land! :giggle:

Gratulerer med ny båt. Har en vennepar med maken '96 modell 3-kan versjon. De er kjempefornøyde med båten. 

Om de går den vanlige ruta hjem, så er det dekning mesteparten av veien med unntak av Skagerrak, midt i engelske kanal og evt om de krysser tyskebukta et stykke ute. 

Når vi kjørte hjem fra NL, hadde vi mobildekning stort sett hele tiden med unntak av Skagerrak.  

Ønsker gutta en god og trygg tur hjem. Hadde jo vært knall om de meldte seg inn på BP, da :yesnod:

Mvh. SAP

X10an skrev for 20 timer siden:

Gikk fra Lærdal til Stord med samme motorene når vi hentet vår ( TAMD 72, 430HK) vi gikk tom for diesel ved Stord, så ved å krysse rett over må man følge med forbruket. Har vel 2 tanker på 800l

Da begynte de å gå på søndagen.Gikk da fra southampton-dover i relativt greie forhold.Mandagen Rusket det seg litt til med 10-12 m/s.Litt problematisk og komme seg ut fra dover da bølgene var svært krappe der.Men de ga gass og kom seg igjen det.Bølgene slo over dekk.De kom seg til amserdam i går,og har planer om Helgoland i dag.Maskiner og båt fungerer perfekt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...