casie Startet 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2017 Som emnetittel sier. Har kjøpt en fairline 43 squadron i southampton og skulle gjerne hatt denne til bergen før 10 juli.Noen som kunne tenkt seg denne jobben?betaling blir vi nok enige om:) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Hei og velkommen til BP ?. Det kunne kanskje vært aktuelt for meg og en viss kjent sørlending her på forumet @Bjørn Løvjomås Har litt knapt med tid til å skrive nå, men kort så har vi vært så heldige å fått kjørt noen båter hit og dit de siste årene. Hentet bl.a egen båt i Nederland i 2013. Her er en link til noen av turene til Vestlandet jeg har vært så heldig å kjøre. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 @casie Gratulerer med fantastisk fin båt, og velkommen til Båtplassen! Hvis du får @sap_2000 og @Bjørn Løvjomås til å hente båten så gjør du deg selv, båten og alle oss andre en stor tjeneste. Det kan ikke bli bedre enn det. For sikkerhet skyld har jeg laget en reiserute. Det er ikke alltid den korteste veier er den beste. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Kunne vært moro å vært med på ja Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
casie Svart 27.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Bare og slå seg løs @LALUNA II.Ta det gjerne som en liten ferietur.Betalt ferietur til og med Har hørt litt med @Bjørn Løvjomås,men forstår det slik at han er opptatt noen uker fremover Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Ja skal vurdere det kraftig må bare storme å fikse passet det er utgått på dato Hva sier @sap_2000 hopper du med ? hadde satt pris på hans selskap da han vet en god del om båttypen Kan jo være greit å ha en som har gått udenlands før der er jeg blank borsett fra min tid som sjømann i ungdommen men det er leeenge siden nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Trekker meg fra turen blir for mnge ukjente faktorer som spiller inn på såpass langt tur så da finner jeg heller på noe annet Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sjöfugelen Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Var og hentet en Fairline 49 i Portsmouth i 2006 til Oslo. Ble en fin tur, ingen problemer. Lykke til, og GOD TUR. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 (redigert) Zitt skrev On 26.6.2017 at 21.04: For sikkerhet skyld har jeg laget en reiserute. Det er ikke alltid den korteste veier er den beste. Vil ikke være for bråkjekk her, men det er slett ikke sikkert en slik båt kan bunkre nok til at denne ruten er helt forsvarlig? Det er ikke alltid den lengste veien er den beste heller, med mindre man har seilbåt.. :-) Redigert 28.Juni.2017 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 X10an skrev 10 minutes ago: Vil ikke være for bråkjekk her, men det er slett ikke sikkert en slik båt kan bunkre nok til at denne ruten er helt forsvarlig? Det er ikke alltid den lengste veien er den beste heller, med mindre man har seilbåt.. :-) Det var bare et ønske fra min side! Jo lenger hentetrådene er jo bedre for oss på land! Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Da har jeg fått tak i to karer fra egersund som henter båten for meg.De er ikke medlem her på baatplassen,så blir nok ikke en hentetråd desverre Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 casie skrev 7 minutes ago: Da har jeg fått tak i to karer fra egersund som henter båten for meg.De er ikke medlem her på baatplassen,så blir nok ikke en hentetråd desverre Du kan kanskje gi oss et ord når de drar fra Southampton, så kan vi følge dem på turen, hvis det er mulig på Marine Traffic da! Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Hva er det de trenger for at man skal kunne følge de på marne traffic? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Ais transponder/mottaker anbefales sterkt da andre ser deg spesielt nyttetrafikken er jo mulig å kjøre M-AIS som kun er software relatert men andre kan ikke se deg fra annet enn pc /nettbrett https://www.marinetraffic.com/no/p/mais Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
X10an Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 (redigert) MarineTraffic (M-AIS) fungerer vel dårlig med manglende mobildekning. Er nok dårlig med dekning mye av strekket... Ellers har vel AIS noenlunde samme rekkevidde som VHF, og det begrenser seg jo litt på en slik tur det også. Redigert 28.Juni.2017 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Gratulerer med ny båt. Har en vennepar med maken '96 modell 3-kan versjon. De er kjempefornøyde med båten. Om de går den vanlige ruta hjem, så er det dekning mesteparten av veien med unntak av Skagerrak, midt i engelske kanal og evt om de krysser tyskebukta et stykke ute. Når vi kjørte hjem fra NL, hadde vi mobildekning stort sett hele tiden med unntak av Skagerrak. Ønsker gutta en god og trygg tur hjem. Hadde jo vært knall om de meldte seg inn på BP, da Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 casie skrev for 3 timer siden: Hva er det de trenger for at man skal kunne følge de på marne traffic? Hei, casie. Du har kjøpt en 43-foter i Southampton,.. men kjenner ikke til Marine Traffic, eller AiS? Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Hei Worry. Dette er aldeles korrekt oppfattet Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 casie skrev 8 minutes ago: Hei Worry. Dette er aldeles korrekt oppfattet Sprekt ! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Er jo derfor han ber om hjelp til å få den hjem. En som innser sin begrensning. Det står det respekt av synes jeg. Jeg er virkelig glad for at du fikk hjelp til å få båten fort hjem. . Lykke til Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Havlengt Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Enig med siste taler, unødvendig å komma med spydige bemerkningar i ein slik situasjon.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Gratulere med flott båt, og lykke til med hjemtransporten. Håper du kan holde oss oppdatert på hjemturen til gutta ? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 X10an skrev for 20 timer siden: Vil ikke være for bråkjekk her, men det er slett ikke sikkert en slik båt kan bunkre nok til at denne ruten er helt forsvarlig? Det er ikke alltid den lengste veien er den beste heller, med mindre man har seilbåt.. :-) Gikk fra Lærdal til Stord med samme motorene når vi hentet vår ( TAMD 72, 430HK) vi gikk tom for diesel ved Stord, så ved å krysse rett over må man følge med forbruket. Har vel 2 tanker på 800l Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Gratulera med flott båt??? har akkurat maken sjøl. Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Da begynte de å gå på søndagen.Gikk da fra southampton-dover i relativt greie forhold.Mandagen Rusket det seg litt til med 10-12 m/s.Litt problematisk og komme seg ut fra dover da bølgene var svært krappe der.Men de ga gass og kom seg igjen det.Bølgene slo over dekk.De kom seg til amserdam i går,og har planer om Helgoland i dag.Maskiner og båt fungerer perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.