baatsman Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Grattis Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Jeg ligger på Helgoland. Skal se etter dem. Hvis det ikke er ledig plass her, kan de ligge utapå oss. Skal gå ved 05.00 tiden i morgen, men da bytter vi bare plass. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 (redigert) Ruskete i kanalen pga.mye strøm Greit med status .og alt funker .godt de har kommet seg ut av kanalen har de fått seg noe AIS greier ombord så de kan ses/spores ? Redigert 4.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Hvis gutta skal fylle billig diesel, så må dem gjøre det før 17-17.30 i dag, eller vente til tankbåten har fyllt opp hos pusheren i morgen tidlig. Han antydet ca 10.00 i morgen. Vi fylte 733 liter i dag, og den kostet 0,85 Euro pr.l. Påfyllinga er i havna ved siden av gjestehavna helt innerst på babord side. Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Snakket med skipperen imorges.Det blir nok ikke helgoland før imorgen,da de syns det er litt langt og gå fra amsterdam-helgoland på en dag.De kjører kun i 15 knop og 1800 omr på maskinene.Har sagt til de at de kan kjøre mer på enn det viss de ønsker,men det syns de blir altfor fort.Pensjonister begge to.En som har vært skipper på en supply båt,samt en som har vært maskinsjef.De kjører ganske lange strekk,ca 10 timer om dagen,og da gjør det jo ikke så mye om de velger og kjøre litt sakte. @LALUNA IIDe har ikke noe ais ombord Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Hvor går de da? Norderney? Høyvann klokka 21.00. Det lønner seg å gå inn mellom fjære og flo, så det er vel kanskje innafor? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Takker for informasjon Tom! De går alikavel til Helgoland i dag.forventer og være der kl halv ett i natt.Ser visst ut for at pensjonistene gir jernet.Kan du ta et bilde av båten Tom om du får mulighet? Har spurt mannskapet om et par bilder,men disse mobiltelefonene nå til dags er visst ikke så lett og forstå seg på Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Skal prøve å holde meg våken. Skal dra ved 05 tiden i morgen for å komme til Nordeney før tidevannet snur :-) Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Ok,blir spennende dette herLitt dumt at jeg ikke får bilder av de,men han ringer vær dag for og oppdatere meg.Veldig hyggelige folk! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Skal prøve å se etter dem. Hvis de legger seg et annet sted enn der jeg ligger, vil jeg ta bilde av båten før jeg drar i morgen tidlig. Prøv å få dem til å fylle opp tankene. Vi betalte 0,85 Euro pr.l Det er billig?? Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Ja det var veldig billig.De har kjørt ca 180 nm i dag,så tipper de er nede på reservetank.De kommer nok til og fylle fulle tanker imorgen,før de går videre til hanstholm:) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Noen bilder av skuta på morgenkvisten :-) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 (redigert) Ska sei du har vært ivrig med foto apperaturen på morgenen Tom......... Løpt rundt hele havnen for bilder av båten det må jeg si ...tok det kanskje på trimrunden på morgenen ja Redigert 5.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 LALUNA II skrev 1 minute ago: Ska sei du har vært ivrig med foto apperaturen på morgenen Tom......... Løpt rundt hele havnen for bilder av båten det må jeg si ...tok det kanskje på trimrunden på morgenen ja He he. Trimmer ikke mye midt på dagen, og ihvertfall ikke klokka 05 på morgenen ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 (redigert) Ble nå flottte bilder av en fin båt vel i havn uansett hva klokken var når du "trimmet" Redigert 5.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Zitt Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 God morgen! Ser dere har kommet i siget igjen! Det var kjekt å få med Helgoland, en plass sikkert veldig få har besøkt, bortsett fra båtfolk! Gleder meg til fortsettelsen........God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Takker og bukker Tom.Det var veldig hyggelig gjort av deg De var nok i drømmeland når bildene ble tatt.13 timer kjøring med høyt lydnivå tar nok sikkert på vil jeg tro.Blir spennende og se om de kommer seg til hanstholm i dag. Er jo meldt litt vind ser jeg....noen som er i hanstholm som har anledning til og berike tråden med noen bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Staslig båt det der @casie.. - Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 6.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Takk for det havlengt! de to seg en fridag i helgoland, og kjørte derfra kl halv ett i dag. De har planer om og kjøre til Egersund på direkten, slik at de er fremme der i morgen tidlig. Det eneste som kan hindre de, er om de ikke finner en bunkring stasjon i området rundt Limfjorden ... denne må også kunne ta kort. Noen som vet hvor dette finnes? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 (redigert) http://www.sejlnet.dk/havneguide/thyboroen Denne kanskje? Røffelig 185 nm Redigert 6.Juli.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 (redigert) Kan se ut som de selger diesel på Sylt og fikk en følelse at 185 nm er å strekke langt på kapasiteten usikker på hvor lang rekkevidde de har men bør ikke kjøre tankene for langt ned med tanke på rulling og fare for luft i anlegget https://www.marina-guide.de/marina/sportboothafen-list-sylt/ Redigert 6.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
pacuare Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 http://www.nordicmarineoil.dk/forsiden.aspx De her selger diesel i danske havner. Men vet ikke om det er mulig for privatpersoner å fylle. Min første tanke var Thyborøn. Mange år siden jeg var der, i havnebeskrivelser står det at diesel er tilgjengelig. Står ett annet sted at bensin og diesel er en YX stasjon som ligger langt fra havna. Jeg ville sjekket. Har fyllt diesel i Hanstholm, men usikker på privatpersoner her også, Var der med "stor" båt. Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 http://hanstholmhavn.dk/en/service Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
casie Svart 6.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 De klarte og kjøre den ene tanken tom på vei inn til helgoland laluna:) akkurat da de sakket ned på vei inn, så kubbet bb motor... var endel sjø, så har nok skvalpet godt, slik at den fikk luft. Hanstholm ville de ikke gå innom, da det blir en liten omvei.så blir nok der tom rør foreslo. ellers så går skuten som en drøm. Snakket med maskinsjefen da de gikk ut fra helgoland. Da gikk de med 20 knuter. Jeg kunne ikke høre maskinene i bakrunen, så den må være ganske stille. enda ikke vært antydning til drit i vannutskillere. Oljenivået er også det samme som da de forlot Southampton . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.