Edit History

Fenderr
LuckyFalls skrev On 1.8.2017 at 10.04:Jeg har ikke sjekket den. Jeg har forsøkt 2 eksterne tanker, og opplever det samme på begge. Om jeg legger ut, og får opp turtallet relativt raskt, tar en runde på 1 minutt, så går den fint etterpå. Om jeg starter og lar den gå på litt turtall ved brygga, så kveler den seg, evt. kan reddes med choke og gradvis gasspådrag. Jeg mistenker bensinpumpe da det virker som at den ikke holder flotørkammeret fylt opp.
Koblet bort den interne tanken, slik at eksternt inntak nå er koblet rett på pumpen. Så det blir å ta med forgasser og pumpe hjem fra hytta, og gå gjennom disse en gang til i vinter ;-)
Hvordan gikk dette, LuckyFalls?
Min totakter Evinrude 70 hk fra 1997 gjør tilsvarende. Skrudde av luftboksen og observerte at det kom mye bensin fra forgasserne.
Jeg får start på motoren med primer solenoid på, men den gir seg etter 5-10 sekunder.
Har nettopp skiftet bensinslange og tennplugger. Tipper det er flottørene her også :)
Jeg oppdaget også at pakningen til luftboksen hadde strekt seg, slik at det ikke har vært helt tett.
Det er også vann i tanken. Av ca. 10 liter bensin var ca. 3 liter vann ? Ikke rart totakteren startet og dauvet. Den fikk ikke rent drivstoff!!