Jump to content

Edit History

YngveKL

YngveKL

Trykkleif...

Mod får flytte dersom feilplassert. Var med på en quiz i går hvor spørsmålet var hva byssa ombord i en båt var. Alle hadde skrevet kjøkkenet som riktig er, men så var det en brumlebass som skulle skryte litt og måtte forklare forskjellen på pantry og bysse: Byssa er kjøkkenet og pantry er oppvaska! Ydmyk som jeg er kunne jeg ikke annet enn å si (hyle) at "det er f**n meg ikke riktig!" Fyren ble bråsur, snudde mot meg og sa at det kunne ikke snørrunger som meg (jeg er 44) vite, og at han hadde vært til sjøs i 40 år. "Ja da har du jammen meg tatt feil i 40 år da!" sa jeg tilbake. Fyren bare skula på meg ? Hjelpsom som jeg er dro jeg opp wiki og "bysse" og ba han lese høyt hva som stod... Fyren begynte å lese, stoppet opp på slutten, pakket sakene sine og stakk... ? Det var jo ikke helt meningen da... Så til spørsmålet: Mange skriver bysse og pantry om hverandre, og vi forstår jo meningen bak, men er det noen som egentlig har ei bysse i en båt opptil eksempelvis 50 fot?

YngveKL

YngveKL

Mod får flytte dersom feilplassert. Var med på en quiz i går hvor spørsmålet var hva byssa ombord i en båt var. Alle hadde skrevet kjøkkenet som riktig er, men så var det en brumlebass som skulle skryte litt og måtte forklare forskjellen på pantry og bysse: Byssa er kjøkkenet og pantry er oppvaska! Ydmyk som jeg er kunne jeg ikke annet enn å si (hyle) at "det er f**n meg ikke riktig!" Fyren ble bråsur, snudde mot meg og sa at det kunne ikke snørrunger som meg (jeg er 44) vite, og at han hadde vært til sjøs i 40 år. "Ja da har du jammen meg tatt feil i 40 år da!" sa jeg tilbake. Fyren bare skula på meg ? Hjelpsom som jeg er dro jeg opp wiki og "bysse" og ba han lese høyt hva som stod... Fyren begynte å lese, stoppet opp på slutten, pakket sakene sine og stakk... ? Det var jo ikke helt meningen da... Så til spørsmålet: Mange skriver bysse og pantry om hverandre, og vi forstår jo meningen bak, men er det noen som egentlig har ei bysse i en båt opptil eksempelvis 50 for?

• Create New...