Jump to content

Ønsker anbefaling av gjestehavn i østfold til helgen

Edh1

Recommended Posts

Fredrikstad har jo mange muligheter for store og små, og i den nye gjestehavnen i gangavstand fra sentrum er det rolig. Skjærhalden har jo også det meste av fasiliteter, men der kan det være litt musikk og fest, men langt i fra "Strømstad takter" Legger man seg litt ut i havnen der blir det rolig nok for de fleste. Barna mine trivdes alltid der fordi det var mye å se på og litt å gjøre.

Sand Marina er bra, men her kan det være konsert eller live musikk, så det må sjekkes. Hvis ikke er det rolig her, men kanskje ikke så mye for barna.

/Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Guest Avmønstret#

Støtter Skjærhalden. Og når dere er der, spørs hvor små ungene er da men, er det ikke lange gåturen over til Storesand, som vel må være Østfolds peneste sandstrand. Og du kan få både is, pølse, pils og ett glass vin der. Men også fin plass bare for turen om været ikke innbyr til bading. 

Om du har jolle er Lauer genialt. En nydelig plass, og helt grei jolleavstand inn til Skjærhalden.

--

Et alternativ ifht Skjærhalden, som ligger rett over bukta, er Herføl. Her har du strøm osv, restaurant, drivstoff, men ikke noe særlig mer(såvidt jeg husker). Veldig hyggelig plass og veldig fin plass å gå turer og generelt for "føling i fjæra", hvis det er noe dere trives med :-) Litt få plasser, og har opplevd at "fast inventar" sperrer av båser med tau for kompiser som skal komme senere. 

Om du har seilbåt kan det være for grunt på nordsiden av gjestebrygga ved Herføl, eller hold deg i hverfall nær brygga. Jeg kjørte meg fast i mudderet der en gang med 1,60 kjøl.

Og en får orkesterplass til å se på de som knaller på grunna i Herfølrenna ;-) Vi har hatt to netter der og sett 3 grunnstøtinger. Leia er merket veldig godt, men en må kunne de grunnleggende rød- grønn sjømerkene.  

--

Andholmene er også en grei uthavn med veldig gode longsidemuligheter og jolleavstand til Skjærhalden. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...